کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زندگی ساده سردار سلیمانی دلیل نفوذ ایشان در دل‌ها است

30 دی 1398 ساعت 10:00

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور با اعلام اینکه شهادت سپهبد سلیمانی داغ بزرگی بر قلب جهان اسلام و کشورهای آزادیخواه وارد کرد، گفت: سپهبد شهید سلیمانی زندگی بسیار ساده و دیدنی دارد و رمز ماندگاری ایشان سادگی و سربازی ولایت بود.



به گزارش بلاغ،اسماعیل عزتی  در آئین سی‌وششمین سالگرد شهادت بسیجی شهید قربانعلی مسافر در مسجد امام حسین(ع) روستای پولادکلا بخش چمستان، اظهار کرد: استکبارگران به دنبال از بین بردن اسلام، انقلاب اسلامی و فرهنگ شهید و شهادت جامعه هستند.
وی افزود: دشمنان بدانند فرهنگ شهید و شهادت در جامعه حذف نمی‌شود بلکه روز به روز با شهادت بزرگانی همانند سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید احمدی‌روشن، شهید کاظمی و شهید حججی‌ها پر جوش‌تر و پر خروش‌تر خواهد بود.
مسؤول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور  تصریح کرد: دشمنان هر روز با نقشه‌های شوم و پر زرق و برق خود به دنبال آسیب رساندن به جمهوری اسلامی هستند البته در این بین ما وظیفه داریم هوشیار باشیم و گوش به فرمان ولایت در مقابل توطئه‌ها گام برداریم.
این مسؤول با اشاره به اینکه هم‌اکنون به امنیت و اقتدار کشورمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، بیان کرد: بزرگان عرصه شهید و شهادت همانند شهید قربانعلی مسافر و همرزمانش به ما درس استقامت و ایثار دادند، این شهید بزرگوار در خانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای پولادکلا به دنیا آمده و با توجه به حضور به موقع در صحنه بصیرت بالایی در زمان‌شناسی داشت.
عزتی با اشاره به اینکه شهید قربانعلی مسافر زمانی در استان کردستان، شهرهای سنندج و مریوان به مقابله با بعثی‌ها پرداخت که آن مناطق در جنگ اوج ناامنی بود، یادآور شد: اقوام مختلف در آن زمان فعال بودند و گروهک‌ها بر وسعت ناامنی و آشوب دامن زده بودند.
وی با بیان اینکه جنگل شمال کشور نیز طی سال ۱۳۶۰ از هشت‌پر طوالش تا جنگل گلستان پر از ضدانقلاب بود و شهدای زیادی را در مقابله مردم با جنگلی‌ها تقدیم کردیم، ادامه داد: شهادت ۱۱ شهید در جنگل‌های دارکانی رامسر و تقدیم ۴۱ شهید در جنگل‌های آمل نمونه بارز این ادعا است.
مسؤول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور با بیان اینکه به جز ۴۱ شهید حماسه اسلامی ششم بهمن فقط ۲۵ شهید قبل آن زمان در جنگل‌های این شهرستان به درجه رفیع شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در همان سال‌ها شهید شریعتی‌فر و فرزندش در محور هراز سر بریده شدند.
این مسؤول با اعلام اینکه به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان کشوری دارای امنیت مطلوب هستیم، بیان کرد: امروزه باید بدانیم دشمن امنیت ما را نشانه گرفته است، دشمن به دنبال کوچکترین بهانه برای ایجاد اختشاش و بر هم زدن امنیت بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.
عزتی با اعلام اینکه مناطق ناامنی همانند مریوان، غرب و جنوب کشور هم‌اکنون در اوج امنیت هستند، خاطرنشان کرد: شهادت بزرگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کند.
وی با اعلام اینکه شهادت سردار سلیمانی داغ بزرگی بر قلب جهان اسلام و کشورهای آزادیخواه وارد کرد، بیان کرد: سردار سلیمانی زندگی بسیار ساده و دیدنی دارد و رمز ماندگاری ایشان سادگی و سربازی ولایت بود.
عزتی با بیان اینکه تواضع، اخلاص و فروتنی، مردمی بودن و ساده‌زیستی این سردار بزرگ اسلام باعث شد تا برای همیشه در دل میلیون‌ها مردم جای بگیرد، گفت: سردار شهید سلیمانی با نگاه نافذش لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت و در نگاه مظلومان بسیار مهربان و مخلص بود، ولایی، متدین و ارزشی بودن این سردار همیشه زبانزد بود.
وی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی مقابل داعش که وحشی‌ترین افراد روی زمین هستند آنقدر اهل رعایت موازین اسلامی بود تا به افراد تعدی نشود، بیان کرد: این مرد بزرگ در تمام مدت عمرش لقمه حلال سر سفره می‌برد و بیشتر اوقات از حق خود چشم‌پوشی می‌کرد.
مسؤول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور با اشاره به اینکه همیشه مردم بهترین قضاوت‌کننده هستند، اظهار کرد: مردم کشورمان قدرشناس هستند و در تشییع جنازه با حضور میلیونی ملت این قدرشناسی نسبت به سردار دلها به روشنی واضح بود.
عزتی گفت: خون شهدا کاری می‌کند کارستان البته دشمنان فهمیدند شهید سلیمانی خیلی خطرناکتر از سردار سلیمانی است و همه شهدای ما قدرت نفوذ فوق‌العاده‌ای در دل مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید قربانعلی مسافر ششمین روز مهر ماه سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای معتقد و مذهبی در روستای فولادکلا بخش چمستان شهرستان نور دیده به جهان گشود، با توجه به سن کم خود در سال ۱۳۶۲ در ۱۶ سالگی برای مبارزه با دشمنان بعثی به ندای امام راحل لبیک گفت و از طریق سپاه پاسداران شهرستان نور راهی جبهه‌های غرب کشور و استان سنندج شد.
این بسیجی شهید در تاریخ ۲۰ آذر ماه همان سال به عنوان بسیجی سپاه پاسداران راهی جبهه‌های غرب کشور در استان سنندج شد.
بسیجی شهید قربانعلی مسافر در یکی از روزهای پایانی دی ماه سال ۱۳۶۲ در شهر مریوان محور جانواران روستای طینال بر اثر کمین در تامین جاده شهد شیرین شهادت نوشید.
در بخشی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: پدر عزیزم می‌دانم که بزرگ کردن یک فرزند چقدر سخت است و رنج‌کشیدی تا یک فرزند بزرگ کنی و مادرم می‌دانم چه شب‌ها سر گهواره من بیدار بودی تا این‌که گریه نکنم و آرزو داشتی من به شما خدمت کنم و چه آرزویی از این بالاتر که فرزندت را در راه خداوند بدهید، صد آفرین بر تو ای پدر و مادرم که با این همه تلاش، من باید شما را کمک می‌کردم ولی گفته‌اید برو به جبهه و با این حرف شما یک روحیه دیگری به من دادید و با دلی پاک و مشتاقانه به سوی جبهه حرکت کردم.
 


کد مطلب: 411990

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411990/زندگی-ساده-سردار-سلیمانی-دلیل-نفوذ-ایشان-دل-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com