تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۶۸
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه اکنون دشمن به دنبال آن بوده این است که غیرانقلابی‌های حاکم به حاشیه نروند و از سوی دیگر انقلابی‌ها در کشور اوج نگیرند به همین دلیل است که پس از حوادث اخیر دست به فرواخوان زدند و تلاش کردن تا فضای کشور را متشنج کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.
۰
plusresetminus
راهبرد دشمن زدن جریان انقلابی در کشور است/ افتادن در دام عملیات روانی دشمن ممنوع
به گزارش بلاغ، میثم معافی در نشست تخصصی در حوزه علمیه ریحانة‌الرسول نکا با اشاره به دستگیری اخیر سفیر انگلیس در تجمعات خیابانی پایتخت کشور، اظهار کرد: باید فکر کنیم که چه می‌شود یک سفیر آن هم از کشور انگلیس به این نتیجه می‌رسد که به گزارشات و فیلم بسنده نکرده و خودش در میدان حضور پیدا کند.

وی افزود: چه استرس یا بلاتکلیفی برای سفیر انگلیس ایجاد شده که وادار به حضور میدانی می‌شود و به نظر می‌رسد این موضوعات بسیار مهمتر از پرداختن صرف به شخصیت سردار شهید سلیمانی یا جزئیات سقوط هواپیمای اکراینی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تمرکز بر روی هدف را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: از سال 78 تا 98 رهبر انقلاب باوجود اتفاقات امنیتی و تلاش دشمن همواره شعارهای اقتصادی را مطرح کرده‌اند تا معطل فضاهای حاشیه‌ای نباشیم.

وی گفت: زمانی که شوروی به فروپاشی رسید پروژه‌ای به نام نظم نوین جهانی بسته شد تا برای مدت‌ها آمریکایی‌ها بر جهان آقایی کنند که در همین شرایط امام راحل در جماران در آن زمان که اینچنین قدرتمند نبودیم تصمیم بر خشکاندن ریشه صهیونیستی استکبار را اعلام می‌کند.

معافی تصریح کرد: امام به عنوان یک نخبه و رهبر همواره روی ریل هدف حرکت کرده است چراکه اگر خوب دقت کنیم پایه‌گذار عملیات الی بیت‌المقدس که همچنان ادامه دارد و در همان راستا شهید سلیمانی را فلسطینیان شهیدالقدس می‌نامند در واقع ادامه همان طرح امام راحل است.
وی افزود: آنچه اکنون دشمن به دنبال آن بوده این است که غیرانقلابی‌های حاکم به حاشیه نروند و از سوی دیگر انقلابی‌ها در کشور اوج نگیرند به همین دلیل است که پس از حوادث اخیر دست به فراخوان زدند و تلاش کردن تا فضای کشور را متشنج کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

* شهید سلیمانی، فرمانده‌ای با چند میلیون سرباز در منطقه
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تبیین شخصیت سردار سلیمانی پرداخت و اذعان کرد: نباید تمام شخصیت سردار شهید سلیمانی را به حساب توانایی نظامی ایشان بگذاریم بلکه 80 درصد یک چهره فرهنگی و سیاسی بوده است.

وی گفت: سردار سلیمانی تمام قبایل عرب را دور هم جمع کرده و گسل‌ها را پر و اختلافات آن‌ها را برطرف کرد تا جایی که 155 نفر از پارلمان عراق را تحت همراهی خود درآورد و این را با کادرسازی و کار تشکیلاتی انجام داد و امروز اگر در عراق رأی به اخراج آمریکایی‌ها داده می‌شود به سادگی اتفاق نیفتاده است.

معافی تأکید کرد: سردار شهید سلیمانی فرمانده تمام نیروهای نظامی جبهه مقاومت در منطقه از حزب‌الله لبنان تا نیروهای مردمی عراق، یمن و سوریه و سایر کشورهای منطقه بود تا جایی که طبق توافق با رئیس جمهور روسیه، نیروهای نظامی زمینی روسیه نیز در سوریه تحت فرمان شهید سلیمانی بودند و این یعنی نزدیک به هشت تا 9 میلیون نفر در منطقه تحت فرماندهی این فرد قرار داشتند.

* فضاسازی جنگی برای تحمیل مذاکره
وی افزود: برخورداری از این تعداد نیروی چریک نظامی به غیر از نیروهای آماده نظامی و بسیجی در ایران، شهید سلیمانی را تبدیل به عالیرتبه‌ترین فرمانده نظامی جهان کرده بود اما از سوی دیگر اقدامات سیاسی وی بسیار اثرگذار و جریانی بوده که نشان می‌دهد هدف را گم نکرده است.

این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: در تحلیل‌های خود باید دقیق باشیم تا برخی در اتفاقات اخیر مسائل را وارونه القا نکنند چراکه برخی به گونه‌ای بیانیه می‌خوانند که عامل تمام وقایع حتی سقوط هواپیما نیز آمریکا و ترس جامعه از فضای جنگی پس از ترور سردار سلیمانی بوده درحالی که این یک غلط بسیار بزرگ است.

وی گفت: چه کسی از تهدید ترامپ ترسید بلکه ما به اقتدار کشور و سپاه ایمان داریم و ما ملتی هستیم که تا وقتی امام حسین(ع) را داریم ذره‌ای در خود وحشت نمی‌کنیم اما سخنگوی دولت مسئله را به گونه‌ای مطرح می‌کند که گویی می‌خواهد خروجی آن را در سال 99 بگیرد که ما مجدداً مجبور به مذاکره شویم.

معافی تصریح کرد: اینگونه القائات، راهبرد مذاکره نمی‌کنیم و جنگ نمی‌شود را هدف گرفته تا القا کند که ما به مذاکره نیاز داریم و جنگ نیز می‌شود که ما باید خیلی دقیق باشیم و بیشتر به تهدید داخلی توجه داشته باشیم تا با روی کار آمدن نیروهای انقلابی جوان مجلس در اختیار گرفته شود که اگر مجلس را در اختیار بگیریم سفیر انگلیس بدون اینکه اخراج شود خودش می‌رود.

* افتادن در دام عملیات روانی دشمن ممنوع
وی افزود: کاری که دشمن امروز دارد انجام می‌دهد یک عملیات روانی بسیار پیچیده است تا زمینه ذهنی ما را برای اهداف خود فراهم سازد بنابراین باید سطح خود را بالا ببریم تا نتوانند کاری کنند که ما را مجبور به مذاکره کرده و بر رهبری فشار بیاورند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بیان چرایی رسیدن به این محاسبه که دیگر می‌تواند سردار سلیمانی را ترور کند و ایران واکنش ضعیفی خواهد داشت، اذعان کرد: نوع برخورد مسئولان دولت با مسائل  اصرارهای مسئولان برای تصویب لوایح cft، fatfو مذاکرات دشمن را به این نتیجه رساند که در داخل مانده‌ایم و مذاکره خواهند کرد و می‌توانند راه خود را با ترور باز کنند.

وی به نتیجه رسیدن برای ترور سردار سلیمانی را نه حاصل دیوانگی ترامپ بلکه ضعف داخلی دانست و گفت: چنین مسئولانی که تا این اندازه در موضع ضعف خود را نشان می‌دهند این تصور را برای دشمن ایجاد کردند که اگر حرکتی انجام دهد واکنش سختی نخواهد داشت چراکه مجبور به مذاکره هستیم و اگر واکنش داشته باشیم واکنش ضعیفی خواهیم داشت.

معافی تأکید کرد: البته این ترور یک خطای محاسباتی بود و خیلی سریع نیز پشیمان شدند چراکه منطقه و جهان را می‌خواستند به دوران قبل از سلیمانی و بعد از سلیمانی تقسیم کنند اما به دوران سردار سلیمانی و شهید سلیمانی تقسیم شد.

* تهدید داخلی مهمتر از مشکلات خارج
وی افزود: مشکلات امروز ما به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند و این درحالی است که مشکلات خارجی برای ما یک فرصت است اما مشکلات داخلی برای ما تهدید جدی به شمار می‌آیند چراکه اگر نتیجه انتخابات یک مجلس انقلابی نباشد مشکلات عدیده‌ای برای کشور رقم خواهد خورد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دربحث سقوط هواپیما نیز نباید هیجانی با موضوع برخورد کرد چراکه در شرایط جنگی بوده‌ایم و نباید هواپیمای مسافری بلند می‌شد اکنون دشمن به دنبال شکاف در حکومت است تا دعوای جناحی در کشور شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با تاکتیک‌های رسانه‌ای دارند با روح و روان ما بازی می‌کنند تا اثر حرکت متقابل سپاه و نظام درمقابل دشمن را کمرنگ کرده و جامعه را ناامید کنند که باید از این فضاها فاصله گرفت.
معافی ادامه داد: تحلیل درست این است که حادثه ناشی از سقوط هواپیما تنها یک خطا بوده و سردار حاجی‌زاده دروغ نگفت بلکه اینها شهدای زنده ما هستند همچین اینکه گفته شد همه تقصیرها مال سپاه است برای این بوده که هیچکس دیگر حرف دیگری نزند تا وحدت زیر تابوت شهید سلیمانی محفوظ بماند.

وی افزود: اگر در تبیین رویدادها در دام عملیات روانی بیفتیم همان پروژه فرار به کوچه بن بست است که کشور را گرفتار می‌کند و طوری برای ما صحنه را می‌آرایند که نخبگان خود را در این هواپیما از دست دادیم درحالی که در طول 25 سال گذشته نزدیک به یک میلیون نفر از نخبگان کشور را به دلیل حاکمیت جریان غیرانقلابی در کشور از دست داده‌ایم و همین دایه‌های دلسوزتر از مادر خم به ابروی خود نیاورده‌اند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴