کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اینترنت پرسرعت نسل پنجم در راه ایران/ ۹۶ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت

29 دی 1398 ساعت 16:50

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی همگام بود پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنحم نیز است.


به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی خرامش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در تبریز اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با ورودی 420 گیگا بیت یکی از توزیع کنندگان پهنای باند در کشور است.
وی حجم پهنای باند مصرفی استان را 340 گیگا بیت اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم 420 گیگا بیت پهنای ورودی به کشور از طریق استان محدودیتی در ارائه پهنای باند به اپراتورها در استان وجود ندارد و وزارت ارتباطات توانایی تامین نیاز آنها در استان را بدون محدودیت دارد.
خرامش اضافه کرد: شبکه فیبرنوری موجود در استان برای دریافت و توزیع پهنای باند بین‌المللی ورودی نزدیک به 3 هزار و 400 کیلومتر است.
وی با اشاره به بحث شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور تاکید کرد: با عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات در کشور و سرمایه‌گذاری مجمع  96 هزار میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی شاهد خودکفایی چشمگیر در شبکه‌های مخابراتی بودیم.
سرپرست اداره کل ICT استان اظهار داشت: با این حجم سرمایه‌گذای که 26 هزار میلیارد آن توسط دولت و 70 هزار میلیارد آن به وسیله بخش خصوصی صورت گرفته خودکفایی 70 درصدی در تولید تجهیزات ارتباطاتی حوزه ثابت، 70 درصد بخش همراه و 100 درصد در تولید تجهیزات امنیت شبکه در کشور اتفاق افتاده است.
خرامش همگام بود پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنحم نیز است.
وی از افزایش 60 درصدی در بحث اینترنت خبر داد و اشاره کرد: در اینترانت و بحث تولید محتوای داخلی نیز رشد 400 درصدی در کشور اتفاق افتاده که این امر زمینه را برای کاهش 50درصدی ترافیک داخلی و 75 درصد در پیام رسان‌های داخلی ترافیک کاهش یافته است.
به گفته این مقام مسئول استان در حوزه ارتباطات، تفاهم‌نامه تجهیز و راه‌اندازی پارک اقتصادی دیجیتالی در آذربایجان‌شرقی همزمان با چهار استان کشور، با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه بازارهای ICT استان‌صورت گرفته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411957

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411957/اینترنت-پرسرعت-نسل-پنجم-راه-ایران-۹۶-هزار-میلیارد-ریالی-راه-اندازی-شبکه-ملی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com