تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۱۹
وظیفه سرداران اقتصادی و حاج قاسم‌های عرصه تولید و اقتصاد کم‌تر از حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس نیست، به فرموده مقام معظم رهبری «باید قوی شویم»؛ حاج قاسم‌های عرصه تولید کجا هستند؟
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازتقابل «اسلام» و «استکبار» با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نقطه‌جوش و اوج خودش رسیده است. رژیم ایالات‌متحده آمریکا در یک انتحار سیاسی و نظامی و در یک قمار بزرگ فرمانده شجاع و باتدبیر سپاه قدس را به شهادت رساند. این رژیم آن‌قدر به خودش غره بود که تقریباً از عدم پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این جنایت هولناک مطمئن شده بود تا اینکه موشک‌های نقطه‌زن نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین و امن‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را در هم کوبید و عین‌الاسد را به عین‌الجسد مبدل ساخت. آمریکایی‌ها که به لطف فناوری نظامی خود عادت دارند از کیلومترها دورتر و از بالای آسمان دشمن را نشانه بروند، از این به بعد و با مشاهده حجم عظیم تخریب در این پایگاه و تحقیر خود و این میزان جسارت و اعتماد به‌ نفس و فناوری پیشرفته فرزندان ایران راهی جز تسلیم نمی‌یابند.
این اقدام ایران اسلامی پیام‌های بسیار مهمی برای تمام ذینفعان و طرف‌های درگیر در مسائل منطقه‌ای و جهانی دارد. قطعاً بسیاری از کشورهای جهان از این‌ پس از ایران الگو خواهند گرفت. تاریخ مسائل سیاسی و نظامی جهان از روز ترور آن شهید والامقام و پاسخ قاطع ایران به دو برهه قبل و بعد از این واقعه تقسیم می‌شود و این دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی و دوستداران محور مقاومت است. اکنون جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت برتر نظامی دست به ماشه مقابل تروریست‌ها در خاورمیانه تبدیل شده که هدف اصلی خود را اخراج آمریکا از این منطقه پرآشوب می‌داند.
رئیس جمهور آمریکا چندین ساعت پس از سیلی محکم موشکی سپاه با صدایی لرزان، لبانی خشک و نفس‌زنان در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و همانند یک بزدل واداده اقدام به توجیه حمله سپاه کرده و تلفات آمریکایی‌ها را ناچیز و حتی در برخی مطالب «هیچ»! توصیف کرد. بسیاری از هم‌پیمانان ایالات‌متحده که منتظر اقدام سخت و متقابل آمریکا بودند به‌یک‌باره متوجه شدند که آمریکا حتی توان دفاع از خود و پایگاه‌هایش را نیز ندارد چه برسد به دیگران و هم‌پیمانانش!
او در عوض پاسخ و اقدام نظامی، جمهوری اسلامی را به تحریم‌های اقتصادی بیشتری تهدید کرد. ترامپ خوب فهمیده که با وجود سرداران و دلیرمردانی چون حاج قاسم‌ها دیگر یارای مقابله با جمهوری اسلامی در عرصه نظامی را ندارد و به‌ ناچار سکان تهدیدها را به سمت اقتصاد چرخانده است. او سعی خواهد کرد تا با تحریم‌های بیشتر که احتمالاً جریان صادرات و واردات به‌ ویژه کالاها و محصولات استراتژیک و اساسی مردم از مواد غذایی و دارو گرفته تا تجهیزات پزشکی و هواپیمایی را نیز در بر خواهد گرفت حیثیت و هیمنه پوشالی خود را احیا کند اما این پایان کار نیست. جمهوری اسلامی با قدرت نظامی و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا امروز دست برتر را در منطقه دارد. حالا این ایران است که تعیین می‌کند چه کسی در منطقه حضور داشته باشد. این ایران است که امنیت هم‌پیمانان خود، منطقه و به‌ویژه خلیج‌فارس را تأمین می‌کند.
خاورمیانه، منطقه مورد علاقه چپاولگران که صدها سال است به آن چشم دوخته‌اند دارای منابع عظیم نفت و گاز، مواد معدنی، نیروی انسانی، بازار بزرگ مصرف و شاهراه ارتباط زمینی و هوایی و دریایی دنیاست. شرکت‌های آمریکایی سال‌هاست در پروژه‌های مشترک اقتصادی و نظامی در بسیاری از کشورهای منطقه حضور دارند. علاوه بر فروش سلاح و به‌ اصطلاح تأمین امنیت برخی کشورها، منافع اقتصادی کلانی از خاورمیانه از طریق مشارکت در صنایع نفت و گاز و فروش کالاهای آمریکایی به این کشور سرازیر می‌شود.
ایران با به رخ کشیدن قدرت نظامی خود و با نواختن سیلی سخت بر صورت ایالات‌ متحده و اقدام پیش‌دستانه و جلوگیری از پاسخ نظامی آن می‌تواند تحریم‌های اقتصادی دشمن را نیز بی‌اثر کند. حتی بالاتر از آن ایران می‌تواند از طریق ممانعت از ورود و سرمایه‌گذاری آن‌ها در منطقه منافع اقتصادی آن‌ها را نیز به خطر بیندازد.
اما حالا که مشکل نظامی کشور به دست توانمند سرداران نظامی رفع شده است، تنها نقطه‌ضعف و راه فشار بر کشور از طریق تحریم و فشار اقتصادی است که ترامپ نیز آن را با شدت بیشتری در دستور کار قرار داده است. ایالات متحده چندین مقام و شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده و مدام دم از تحریم‌های بیشتر می‌زند حال نوبت سرداران اقتصادی ایران است تا با تقویت اقتصاد و افزایش تولید ناخالص ملی از طریق بهبود فضای کسب‌وکار، رونق تولید ملی و از طریق توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان ایالات‌متحده را به زانو دربیاورند.
اقتصاد مقاومتیِ درون‌زا، برون‌گرا، مردم پایه، دانش‌بنیان و عدالت‌محور تنها راه و مدل بومی نجات اقتصادی کشور است، به فرموده مقام معظم رهبری «باید قوی شویم» بنابراین گام دوم انقلاب را باید اقتصادی برداشت. با تقویت اقتصاد در کنار قدرت نظامی این جمهوری اسلامی خواهد بود که منافع اقتصادی دشمن و به ویژه رژیم ایالات متحده را تحریم خواهد کرد و این خواسته مردمی است که سالها طعم تلخ تحریم را چشیده‌اند.
وظیفه سرداران اقتصادی و حاج قاسم‌های عرصه تولید و اقتصاد کم‌تر از حاج قاسمِ سلیمانیِ فرمانده سپاه قدس نیست.
-----------------
روح‌اله نباتی





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما