تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۱۸
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در سال گذشته بیش از 90 هزار میلیارد تومان فروش را تجربه کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره شرکت‌های فناور و حمایت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۵-۴ سال اخیر سعی کرده با اجرایی سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با دو برنامه راهبردی و محوری حمایت‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات را در دستور کار قرار دهد. 
* ایجاد پلتفرم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان 
وی افزود: برای تجاری‌سازی یافته‌های علمی و فناوری در دانشگاه‌های کشور و ارتباط هدفمند با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعتی نیازمند این هستیم که ایجاد پلتفرم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دهیم که با این نگاه امروزه نزدیک به ۴۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان از سال ۹۳ تا به امروز توسط کارگروه ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت‌دانش‌بنیان تایید صلاحیت شدند. 

* تجربه فروش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در یکسال گذشته
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط مطالعاتی و اقتصادی توانستند در سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش را تجربه کنند و بتوانند نقش و سهم‌‌شان را در اقتصاد کلان کشور باز کنند؛ البته اعتقاد داریم که اقتصاد دانایی‌محور و اقتصاد دانش‌بنیان  پیشران و مقوم اقتصاد مقاومتی در کشور است، به طوری که مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نخواهند شد مگر اینکه با تدبیری که مقام معظم انقلاب مبنی بر جریان‌سازی اقتصاد دارند موضوع درون‌‌زا بودن اقتصاد را از طریق حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم. 
قادری‌‌فر خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که بخواهند به عنوان دانش‌بنیان احراز صلاحیت شوند باید یک مسیر و کارراهه ارتقایی را طی کنند که معاونت علمی از آنها به عنوان واحدهای فناور یاد می‌کند؛ به طوری که این واحدها عمدتاً در بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و نوآوری که در سراسر کشور فعال هستند تمرین کسب و کار می‌کنند تا بتوانند فعالیتشان را تبدیل به یک شخصیت حقوقی مستقل به عنوان یک شرکت یا واحد فناور کنند تا با ارتقاء توانشان موضوع دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها را هم احراز کنند. 
وی در ادامه گفت: امروزه بیش از ۶۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور، ۳۸ پارک علم و فناوری و ۱۵۰  مرکز نوآوری در سراسر کشور حضور فعال دارند که عمدتاً بر مبنای مزیت‌های قومی شکل‌ گرفته‌اند که شاهد فعالیت‌های روزافزون این واحدهای فناور هستیم. 

* فعالیت بیش از ۶۲۰۰ استارتاپ در زیست بوم فناوری 
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درمورد حمایت از کسب‌وکارهای نوین یا استارتاپ‌ها، گفت: فعالیت بیش از ۶۲۰۰ استارتاپ‌ در زیست ‌بوم فناوری جمهوری اسلامی ایران را در منطقه آسیای جنوب غربی و در منطقه منا به یک کشور بسیار پیشرو در حوزه توسعه کسب ‌و کارهای نوآورانه قرار داده است.
قادری‌فر اظهار امیدواری کرد و گفت: با تداوم فعالیت‌های شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور که مورد حمایت همیشگی و عنایت رهبر معظم انقلاب هستند، دولت هم از طریق معاونت علمی و فناوری سعی کرده حمایت حداکثری را از این ظرفیت‌ها و زیست‌بوم‌ نوآوری در کشور داشته باشد و طی سال‌های آینده جایگاه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را در اقتصاد کشور برجسته‌تر باید دید تا بتوانیم حداکثر ظرفیت‌ها را برای جامعه و کسب و کار به خدمت بگیریم. 
* درون‌زا بودن فناوری و ارتقاء کسب‌وکارهای فناورانه 
وی همچنین خاطرنشان کرد: بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان ما باید به جای اینکه به فکر انتقال تکنولوژی یا خرید فناوری از خارج از کشور باشیم بحث درون‌زا بودن فناوری و ارتقاء کسب و کارهای فناورانه را بر منظر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد تجاری‌سازی و البته موضوع مهم بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کنیم. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰