تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۱۰
حجت الاسلام عالی گفت: ولایت در دین همانند قطب‌نما در کشتی است، همانطور که یک کشتی هرچقدر هم که زیبا باشد بدون قطب‌نما به مقصد نمی‌رساند، نماز بدون ولایت نیز انسان را هدایت نمی‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام مسعود عالی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه(س) هیات منتظران لنجان اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین آزمون‌های الهی آزمون ولایت است و نتیجه توحید بدون ولایت خدمت به شیطان همانند داعش و حکومت عربستان است.
این کارشناس مسائل دینی در تشریح دلیل اهمیت توحید خاطرنشان کرد: ولایت در دین همانند قطب‌نما در کشتی است، همانطور که یک کشتی هرچقدر هم که زیبا باشد بدون قطب‌نما به مقصد نمی‌رساند، نماز بدون ولایت نیز انسان را هدایت نمی‌کند؛ اعمال عبادی مانند نماز، روزه و خمس از جنس ریاضت هستند که روح را قوی می‌کند اما ولایت است که تعیین می‌کند این روح قوی در چه مسیری استفاده شود.
وی یادآور شد: جنایات داعش و خوارج نیاز به روحی قوی دارد اما این روح قوی در مسیر خباثت استفاده می‌شود و آن چیزی که وهابی‌ها، داعشی‌ها و خوارج را از دین داران واقعی جدا می‌کند ولایت است.
عالی متذکر شد: این به معنای کم‌ارزش کردن اعمال نیست و نباید تصور کرد با ولایت نیازی به انجام واجبات و ترک محرمات نداریم، بلکه یک شیعه باید بیشتر از دیگران نسبت به اعمال حساسیت به خرج دهد.
وی  با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) اظهار کرد: شیعیان به دلیل اعتقاد به ولایت بیشتر هدف شیطان قرار می‌گیرند و اگر مؤمنی در مواجه با وسوسه شیطان پیروز شود توفیقاتی را کسب خواهد کرد؛ بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) شیطان تلاش کرد تا بین امام و امت فاصله بیندازد و حضرت زهرا (س) نیز شهیده پیوند بین امام و امت است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما