تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۰۸
رای نخستین بار در کشور محققان این پژوهشگاه با تولید نانو سوخت هیبریدی موفق شدند روش جدیدی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در پالایشگاه ها و نیروگاه ها را پیدا کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید امیر حسین زمزمیان عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار در کرج با اعلام اینکه برای نخستین بار در کشور محققان این پژوهشگاه با تولید نانو سوخت هیبریدی موفق شدند روش جدیدی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در پالایشگاه ها و نیروگاه ها را پیدا کنند اظهار داشت: طرح تحقیقاتی تولید نانوسوخت هیبریدی در ۲ نوع موسوم به «ppm 90» و «ppm120»  برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا  در نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع مختلف انجام شده است.
وی اضافه کرد: سوخت های سیال نانو هیبریدی کلاس جدیدی از سوخت هایی بوده که مبتنی بر فناوری نانو هستند.استفاده از این نوع سوخت ها در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع م نقش موثری در پاکیزگی هوا دارد.
زمزمیان اظهار داشت: تیم پژوهشی نانوسوخت در پژوهشگاه مواد و انرژی این محصول جدید را تحت عنوان نانوسوخت هیبریدی تولید کرده است .
عضو هیات علمی  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این یافته محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  دارای مشابه خارجی است اما نوع خارجی آن به عنوان یک افزودنی توسط شرکت های هلندی چند سال پیش نمونه هایی با نام «نانو ماکس» ساخته شد.
زمزمیان گفت: اکنون در حال مذاکره با  بخش نیروگاهی کشور هستیم تا به صورت آزمایشی این نوع سوخت در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و پس از کسب نتیجه نهایی ، تجاری سازی معرفی شود.
عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با بیان اینکه روند ثبت اختراع  این ۲ نوع سوخت درحال انجام است، گفت: کیفیت این نوع سوخت در آزمایشگاه  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  و وزارت نیرو  تایید شده است.
وی ادامه داد: محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است. آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴