تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۶۸
با افزایش تعداد و تنوع کالاهایی که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید می شوند،ابداع روشی که شناسایی نمونه‌های جعلی و واقعی این کالاها را ممکن کند، ضروری شده و به تازگی روشی به همین منظور به کار گرفته شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، تولید کالاهای تقلبی و بی کیفیت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی روز به روز در حال افزایش است، ولی با استفاده از یک سیستم جدید می‌توان کالاهای باکیفیت و بی کیفیت را از یکدیگر تشخیص داد.
در قالب این سیستم یک لایه پلاستیکی به اقلام تولیدشده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی اضافه می‌شود و بر روی این لایه یک کدخاص درج می شود.

 
روش یادشده که مدل سازی ذوب شده نام گرفته، سوزن‌های چاپگرهای سه بعدی یک لایه پلاستیک مذاب را به سطح ماده در حال چاپ شدن اضافه می‌کنند و این پلاستیک بعد از سفت و مستحکم شدن غیرقابل خدشه و دستکاری است و لبه‌های آن نیز از کنار محصول نهایی قابل مشاهده خواهند بود.
این روش که توسط محققان ژاپنی ابداع شده، می‌تواند برای افزودن یک لایه محافظ به محصولات مختلف تهیه شده با چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. پژوهشگران در حال آزمایش این روش بر روی محصولات مختلفی هستند که با چاپگرهای سه بعدی تهیه می‌شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴