کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام فوتبال ایران علیه سیاسی‌ترین تصمیم AFC/ نمایندگان ایران: تن به ذلت نمی‌دهیم

28 دی 1398 ساعت 14:20

نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا تاکید دارند زیر بار تصمیم ظالمانه و توام با فضاسازی و جوسازی علیه امنیت ایران نخواهند رفت.


به گزارش بلاغ به نقل ازچند روزی است که موج منفی علیه فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا به جریان افتاده است. 
اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه قصد دارند بازی های لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان ایران در کشور بی طرف برگزار شود و بهانه این تصمیم ناامنی در ایران عنوان شده، یکی از سیاه ترین و مسموم ترین فضا علیه ایران در طول تاریخ ای اف سی است.
AFC که در موارد مختلف کوتاهی های خود نسبت به فوتبال ایران را بارها نشان داده است این بار دست روی نقطه ای گذاشته که کاملا بر اساس جوسازی هایی دشمنان ایران در منطقه خاورمیانه است. 
البته تصمیم منتقل شده به فدراسیون فوتبال براساس نظر کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بوده و هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نظر نهایی خود را اعلام نکرده است و ظاهرا قرار است امروز در این باره تصمیم نهایی اعلام شود. از سویی فدراسیون فوتبال هم که روز گذشته با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا جلسه ای داشت نامه نگاری ها و مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم ناجوانمردانه اعلام کرده است.
با این حال مدیران سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو روز گذشته نسبت به این اقدام ضد ایرانی موضع گیری شدیدی داشتند. 
خلیل زاده: تن دادن به اقدام AFC تن به ذلت است
سرپرست باشگاه استقلال در این باره گفت:  ایران امن‌ترین کشور منطقه است و با تبلیغات دروغین کشورهای عربی این واقعیت انکار نمی‌شود. این‌ها بازی‌های سیاسی است که کشورهای عربی راه انداخته‌اند وگرنه امنیت کامل در ایران برقرار است و ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهیم اسیر این جوسازی‌ها نشود و با اینگونه اظهارات برخورد کند.
سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: نمی‌شود که بگویند برای بقیه ورزش‌ها امنیت وجود دارد ولی در فوتبال امنیت نیست. ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و انتظار داریم بقیه باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند نیز به این موضوع ورود کنند و همه باهم اجازه ندهیم با سیاسی کردن فوتبال حق باشگاه‌های ایرانی ضایع شود.
وی خاطرنشان کرد: با امنیت کامل لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کنیم و تضمین می‌دهیم رقبای ما با آرامش کامل در ایران حاضر شوند و با آرامش از ایران بروند و یک خاطره خوب از امنیت ایران در ذهن آن‌ها نقش ببندد.
 سرپرست استقلال تاکید کرد: در همین زمینه ما امروز بیانیه‌ای را در باشگاه گذاشته‌ایم به هیچ وجه ما در کشور ثالث و بی طرف بازی نخواهیم کرد و قبل از اینکه فدراسیون اعلام کند. این یک بازی سیاسی است که رخ داده است. تن دادن به اقدام و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تن دادن به یک ذلت است. کشور ما کشوری با عزت است و به خاطر چند بازی عزت کشور خودمان را خراب نمی‌کنیم.
سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره اینکه اگر تیم‌های ایرانی در کشورهای ثالث حاضر نشوند و از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری کنند، آیا از نظر حقوقی مسئله‌ای رخ می‌دهد یا که خیر، عنوان داشت: جلسه‌ای در وزارتخانه خواهد بود و با حضور مسئولان در این باره تصمیم گیری می‌شود. هر نتیجه‌ای که منجر به این شود که در کشور ثالث و بی طرف بازی شود، ما بازی نخواهیم کرد و عواقبش را خواهیم پذیرفت.
* انصاری‌فرد: در خاورمیانه و غرب آسیا هیچ جا امن‌تر از ایران نیست
محمدحسن انصاری‌فرد درباره ماجراهای میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ایران تاکنون با امنیت کامل از تیم‌های دیگر در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کرده و برگزاری باشکوه فینال لیگ قهرمانان آسیا که با همکاری همه مسئولان انجام شد و تحسین AFC در مراسم اخیر قرعه کشی لیگ قهرمانان را به همراه داشت  شاهدی بر این مدعاست. به هیچ وجه نه کوتاه خواهیم آمد و نه اجازه می‌دهیم که به میزبانی تیم‌های ایرانی خدشه وارد کنند.
او ادامه داد: نمی‌دانم که این جوسازی برخی در کویت تا چه حد صحت دارد ولی اگر صحت داشته باشد و ما کوتاه بیاییم و آنها بگویند در ایران بازی نمی‌کنیم، اشتباه بزرگی است. یک روز مقابل عربستانی‌ها کوتاه آمدیم و الان هم اگر در قبال بازی استقلال کوتاه بیاییم، فردا این موضوع گریبان پرسپولیس و تیم‌های دیگر را هم می‌گیرد. باید جلوی این موضوع بایستیم و اجازه ندهیم که کشورهای دیگر از طریق فوتبال و به بهانه‌های واهی امنیت کشور را زیر سوال ببرند.
انصاری فرد تاکید کرد: در خاورمیانه و غرب آسیا هیچ جا امن‌تر از ایران نیست. وزیر ورزش هم تضامین لازم را به AFC اعلام کرده و ما هم در باشگاه پرسپولیس پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. قویا باید جلوی این مسائل ایستاد.
او گفت: پرسپولیس در همان سالی که به فینال آسیا رفت، متاسفانه بازی‌های زیادی را در کشور ثالث انجام داد. بازیکنان تیم خسته شدند و چند بازی در مراحل حذفی در کشورهای دیگر انجام شد و تیم از حمایت هواداران خود محروم شد. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و امنیت کامل در ایران برقرار است و باید جلوی شیطنت ها ایستادگی کرد و هوشیار بود.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: این حق تیمهای ایرانی است که از حضور تماشاگرانشان بهره ببرند. این راهی است برای تضعیف فوتبال ایران و جریانات سیاسی در آن دخیل است ‌اما فکر می‌کنم بهتر است AFC به سابقه خوب ایران در برگزاری بازی‌های بین‌المللی نگاه کند و در برابر هرگونه جوسازی و ادعاها و درخواست های غیرواقعی بایستد.
* حمیداوی: خط قرمز ما عزت ایران اسلامی است 
فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو خراسان در واکنش به تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که دشمنان ایران اسلامی مرزهای دشمنی را از اقتصاد و فرهنگ فراتر برده و وارد ورزش پرطرفدار فوتبال کرده و از هر اقدامی علیه کشور عزیزمان فروگذار نیستند.
وی افزود: به عنوان نماینده‌ای از فوتبال شرق ایران که برای اولین بار به مسابقات آسیایی راه پیدا کرده‌ایم صراحتا عرض می‌کنم که خط قرمز ما عزت ایران اسلامی است و در حالی که مملکت‌مان در امنیت کامل است، حاضر به میزبانی بازی‌هایمان در هیچ جایی غیر از خاک وطن نیستیم.
حمیداوی متذکر شد: باشگاه شهرخودرو خراسان بر این تصمیم خود مصمم است و آبرو و عزت ایران اسلامی را فدای چند بازی آسیایی نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا کشورهای عربی منطقه از حضور در کشور عزیزمان و خصوصا مشهدالرضا ابراز شادمانی می‌کردند و ای کاش کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت‌تاثیر جوسازی‌های دشمنان ما قرار نگیرد.
به گزارش فارس، مواضع باشگاه های ایران در قبال تصمیم سرتاسر سیاسی و توام با جوسازی در کنفدراسیون فوتبال آسیا موید این نکته است که تا این لحظه حاضر به پذیرش بازی با تیم های در زمین بی طرف نیستند.
ای اف سی که سابقا به دلیل فضاسازی های شدید عربستان سعودی همچنان روی بازی های نمایندگان ایران مقابل تیم های سعودی در کشور بی طرف تاکید دارد این بار پا را فراتر گذاشته و می خواهد حق مسلم میزبانی را از ایران بگیرد درحالی که سایر رشته های ورزشی در ایران بدون مشکل حضور داشته اند و با امنیت کامل مسابقات برگزار شده است. 
کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور نماینده ای از ایران اقدام به تصمیم ضد ایرانی گرفته و چند روزی است که رسانه های سعودی و وابسته به آنها با فضاسازی های غیر واقعی از امنیت ایران دیگر کشورهای آسیایی را تحت تاثیر قرار داده اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411860

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411860/تمام-فوتبال-ایران-علیه-سیاسی-ترین-تصمیم-afc-نمایندگان-تن-ذلت-نمی-دهیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com