کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری آزمون جامع مهارت‌آموزی غرب مازندران در نوشهر

28 دی 1398 ساعت 13:00

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: آزمون جامع مهارت آموزی غرب مازندران در حالی به میزبانی نوشهر برگزار شد که مدیران دستگاه‌های اداری و آموزشی همکاری و تعامل بسیار خوب و نزدیکی در برگزاری بسیار موفق این آزمون مهم داشتند.


به گزارش بلاغ به نقل ازبابک شمس‌ناتری در گفت‌وگو با خبرنگار در نوشهر با اشاره به اینکه در طول دو روز برگزاری آزمون جامع مهارت‌آموزی در نوشهر، بازرسان و ناظران استانی حضوری مستمر و فعال داشتند، اظهار کرد: سعی شد تا این آزمون سراسری و بسیار مهم در آرامش و با دقت تمام برگزار شود و مطمئناً همدلی همه کسانی که در این راه یاری‌گر ما بودند موجب شد تا شاهد میزبانی شایسته و سطح بالای نوشهر باشیم که در نوع خود کم نظیر است.

وی با قدردانی ویژه از هیأت رئیسه و مدیریت دانشگاه علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر ۲ مازندران (مارلیک) و همکارانشان، گفت: مجموعه این دانشگاه، فضای آموزشی را به گونه‌ای تدبیر کردند که هر دو آزمون علمی و تئوری در همین محیط دانشگاهی با کیفیت مطلوب برگزار شد و با توجه به فضایی کاملاً علمی که حاصل تعامل این عزیزان بود موجب شد تا استانداردهای لازم همراه با کیفی‌سازی در آزمون انجام شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر با بیان اینکه از اعتماد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به خاطر میزبانی نوشهر تشکر می‌کنم، تصریح کرد: بعد از مدت‌ها نوشهر میزبان این رویداد مهم علمی شد که موجب خرسندی است و امیدوارم از این فضای همدلی در نوشهر بتوانیم همواره به نفع فرهنگ و هنر و اهالی آن استفاده کنیم.
این مسؤول عنوان کرد: در برگزاری آزمون عملی از سه سایت رایانه‌ای به همراه ۱۵ سیستم کامپیوتری جداگانه است به طور مجزا به آقایان و بانوان اختصاص یافته بود و هم‌زمان برای آزمون‌های عملی رشته‌های دیگر مثل موسیقی و... نیز سه کارگاه در اختیار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با همت و همکاری و همدلی جمعی باعث شد تا شرایط برگزاری این آزمون دو روزه  مناسب و سالم پیش برود و شرکت کنندگان در این آزمون با آرامش‌خاطر کار کنند، افزود: این آزمون که مهارت آموزان مراکز تحت پوشش ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تا رامسر را شامل می‌‌شد از نظر گستره جغرافیایی و کثرت مهارت آموزان بزرگ‌ترین حوزه امتحانی مازندران بود.
شمس‌ناتری با بیان اینکه در این آزمون که به‌ صورت عملی و کتبی برگزار شد، اظهار کرد: در آزمون عملی ۳۳۱ نفر شرکت داشتند که ۱۳۲ نفر خانم و ۱۹۹ آقا بودند  و در آزمون کتبی نیز ۳۹۴ نفر شرکت کردند که ۱۴۴ نفر خانم و ۲۵۰ نفر آقا بودند که در رشته‌های گرافیک، تصویرسازی، طراحی صفحات وب، عکاسی دیجیتال،  طراحی لباس دوخت، طراحی بسته بندی، تصویربرداری، موسیقی و مدیریت خانواده آزمون خود را انجام دادند.
وی متذکر شد: مراکز مهارت‌آموزی بهترین فرصت برای بازماندگان از تحصیل است تا با شرکت در کلاس‌ها و آزمون بتوانند ادامه تحصیل دهند و دریافت‌کنندگان گواهی رشته‌های مهارتی تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند با ارائه آن مدرک به اداره آموزش و پرورش به عنوان واحد درسی، دیپلم مهارتی و کاردانش دریافت کنند.
مدیر اجرایی آزمون جامع مهارت آموزی غرب مازندران ابراز کرد: به واسطه تخصصی و کاربردی بودن رشته‌های این آزمون، دارندگان دیپلم متناسب با رشته مهارت مورد نظر برای ورود به بازار کار دغدغه کمتری دارند و حتی می‌توانند در همین رشته‌ها در دانشگاه‌هایی با سیستم و نظام آموزشی مهارتی تا مقاطع بالا ادامه تحصیل دهند و از این مهارت به صورت علمی و کاربردی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت مراکز مهارت‌آموزی تنوع و کیفیت مطلوب رشته این گروه تحصیلی است، تصریح کرد: بیشتر رشته‌ها جدید و کاربردی است و دارندگان دیپلم متناسب با رشته مهارت مورد نظر، برای ورود به بازار کار دغدغه خاطرشان به نسبت دیگر رشته‌ها کمتر است و البته این افراد می‌توانند با توجه مهارت تخصصی و اصولی‌شان اشتغال‌زایی برای دیگر هم رشته‌های‌ خود به‌وجود آورند و به نحوی کارآفرینی شکل گیرد.
شمس ناتری اظهار کرد: افزایش رشته‌های مهارت‌آموزی در شهرستان مورد نظر ما است و تلاش کردیم در نشست‌هایی که با مدیران مراکز مهارت‌آموزی شهرستان نوشهر داشتیم بر این موضوع تأکید کنیم و امیدواریم با تدبیر این موضوع در سال‌های آینده، شاهد افزایش رشته‌های مهارتی در نوشهر باشیم.
وی با تأکید بر اینکه میزبانی یک آزمون آرام با کیفیت و استاندارد همراه از دغدغه‌های ما است، بیان کرد: در این دوره نیز با تجربه خوب همکاران ما از ادوار گذشته و مشورت با مدیران مراکز مهارت آموزی غرب استان و تعامل و همکاری بسیار خوب دانشگاه فرهنگ و هنر(مارلیک) سعی کردیم با برنامه‌ریزی هدفمند و به‌کارگیری نیروهای مجرب و متخصص که در واقع با تلفیقی از کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، اساتید و پرسنل مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر ۲ مازندران(مارلیک) نوشهر و تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر که در این حوزه صاحب تخصص تجربه و توان ارزنده هستند، آزمونی مناسب برگزار شود و امیدواریم در نوشهر همواره میزبانی سربلند باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر افزود: در این آزمون تلاش شد تا با توجه به اینکه مهارت‌آموزان متعددی دارد دقت لازم صورت گرفته و براساس شیوه‌نامه، استاندارد لازم و با شأنیت برگزار شود و عوامل اجرایی نیز در طول آزمون با دقت بسیار فراوان سعی کردند تا شرایط به شکلی کاملاً حرفه‌ای و در راستای تکریم مهارت‌آموزان انجام شود و شرکت‌کنندگان در این آزمون با آرامش و کمترین استرس و فشاری آزمون دهند.

وی با اشاره به اینکه انتقادات، پیشنهادات و نظرات مدیران مهارت‌آموزی، مهارت‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون و کارشناسان گرامی جمع‌آوری و تدوین می‌شود، گفت: در صورتی که مجدداً میزبانی این آزمون به نوشهر واگذار شود، تلاش می‌کنیم با هم‌اندیشی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411850

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411850/برگزاری-آزمون-جامع-مهارت-آموزی-غرب-مازندران-نوشهر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com