کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود حمایت‌های مالی تحقیقات دانشگاهی را دچار ضعف می کند

27 دی 1398 ساعت 10:30

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نخستین عنصر در کار تحقیقاتی نیروی انسانی است که کشور ما از بعد دانشجویی و اساتید هیچ کمبودی ندارد اما به خاطر کمبود حمایت‌های مالی نسبت به کشورهای دیگر، تحقیقات ما دچار ضعف است.


به گزارش بلاغ به نقل ازحسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به نقش اساتید و دانشجویان در رشد علمی کشور گفت: پژوهش در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است اما به سختی و دشواری فعالیت می‌کند چراکه بودجه و امکانات لازم وجود ندارد و اگر امروز پژوهش و تحقیقات در کشور رتبه خوبی دارد و در حد مقایسه با دیگر کشورها قرار گرفته به خاطر ایثار و فداکاری اساتید و دانشجویان است.
* باید پژوهش در حوزه صنعت و زندگی مردم قابل لمس باشد
وی افزود: باید همه برنامه‌های پژوهش و فناوری در سطح کشور به سمت نیاز‌های بالقوه فعلی کشور هدایت شود امروز  حوزه صنعت از دانشگاه خدمات می‌گیرد. اما متأسفانه پیشرفت نداشته است.از طرفی اعتقاد دارم باید سطح علمی دانشجو را در حد تکنسین کاهش دهیم و با برنامه‌ریزی درست پژوهش در حوزه صنعت و زندگی مردم قابل لمس باشد.

* عملکرد دانشگاه ها در حوزه پژوهش قابل تقدیر است
حسینی تودشکی تصریح کرد:  معتقدم عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش با توجه به امکانات و تجهیزات درجه یک بوده و قابل تقدیر است چراکه نخستین عنصر در کار تحقیقاتی نیروی انسانی است که کشور ما از بعد دانشجویی و اساتید هیچ کمبودی ندارد اما به خاطر کمبود حمایت‌های مالی نسبت به کشورهای دیگر تحقیقات ما دچار ضعف است.
* نیروی انسانی دانشگاهی نیازمند برنامه خوب است
وی ادامه داد: مهم ترین خلاء برنامه ریزی است که نیروی انسانی دانشگاهی نیازمند برنامه خوب است که می‌تواند مسیر حرکت را برای تاثیرگذاری پیدا کند. از طرفی اگر دانشگاه  به کار پژوهشی جهت دهد  قاعدتا تحقیقات با مسیر مشخص حرکت می‌کند اما اگر کار پژوهش هدایت و حمایت نشود مسیر را خودش انتخاب می‌کند که در این زمینه باید خلاءها را رفع کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411725

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411725/کمبود-حمایت-های-مالی-تحقیقات-دانشگاهی-دچار-ضعف-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com