تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۱۶
پژوهشگران به تازگی فناوری جدیدی را برای محافظت از دستگاه تنفسی نوزادان نارس ایجاد کرده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، پژوهشگران به تازگی فناوری جدیدی را برای محافظت از دستگاه تنفسی نوزادان نارس ایجاد کرده‌اند.
بسیاری از سیستم‌های بدن نوزادان نارس، از جمله سیستم تنفسی تا زمان تولد هنوز به طور کامل توسعه نیافته‌اند.
بنابراین، زایمان زودرس اغلب با پریشانی تنفسی مشخص می‌شود و لازم است با استفاده از یک دستگاه تهویه پزشکی که هوا را از طریق لوله داخل دهانی به داخل نای نوزادان ارسال می‌کند، نفس بکشد؛ اما یکی از عوارض جانبی احتمالی این تنفس مصنوعی آسیب بافت ریه است.
در تهویه، هر کودک به داده‌های سفارشی مختلف مانند درصد اکسیژن موجود در هوا تزریق شده، حجم هوا، فشار جریان، سرعت جریان و موارد دیگر نیاز دارد.
در تحقیق جدیدی که در Interface Journal of The Royal Society منتشر شده است، محققان Technion یک مدل ساخته شده از سیلیکون تهیه کرده‌اند که مطابق احتقان جریان در سیستم تنفسی کودک، تهویه مطبوع را تنظیم می‌کند.
این تطبیق داده‌های ساخته شده توسط مدل که دستگاه تنفسی فوقانی را شبیه سازی می‌کند، ممکن است از آسیب دیدن جلوگیری کرده و شانس نوزادان برای ایجاد یک سیستم تنفسی مناسب بهبود بخشد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰