تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۱۱۶۷۹
تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل چین پیروز شد اما با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان از صعود به مرحله بعد و در نهایت المپیک بازماند.
۰
plusresetminus
ناکامی تیم فوتبال امید در راهیابی به توکیو 2020 رؤیای رسیدن به المپیک 48 ساله شد
به گزارش بلاغ، تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدار از رقابت‌های مرحله گروهی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو دیروز چهارشنبه به مصاف چین رفت که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

امید نورافکن (۸۷- پنالتی) برای تیم امید گلزنی کرد اما این برد برای تیم ایران کارساز نبود و تیم ازبکستان با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران به همراه کره جنوبی از گروه سوم صعود کرد. ازبکستان با وجود شکست یک به ۲ در دیدار امروز برابر کره جنوبی راهی مرحله بعد شد.

حمید استیلی تیم امید را در بازی امروز با ترکیب حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدی مهدی خانی، امید نورافکن(کاپیتان)، جعفر سلمانی (۵۳- مهدی قائدی)، علی شجاعی (۷۲- امیرحسین حسین زاده) و اللهیار صیادمنش (۶۴- رضا جبیره) به زمین فرستاد.

تیم امید ایران در شرایطی به بازی سوم رسیده بود که یک امتیاز از دو بازی قبلی داشت و در سوی دیگر کره جنوبی 6 امتیازی، با ازبکستان 4 امتیازی مصاف می‌داد. ایران برای صعود باید مقابل چین با حداقل دو گل به برتری می‌رسید و امیدوار می‌بود که کره جنوبی بی‌انگیزه بتواند در آخرین بازی و علیرغم اینکه صعود کرده، ازبکستان را ببرد.

 البته کره جنوبی اگرچه باور نداشتیم ولی موفق به شکست ازبکستان با نتیجه 2 بر 1 شد و تنها کافی بود تا شاگردان استیلی با نتیجه 2 بر صفر چین را شکست دهند تا کار به شمارش عملکرد دو تیم در کارت زرد برای رسیدن به مرحله بعدی برسد ولی امیدهای ایران که موقعیت‌های پرشماری را مقابل چین از دست دادند، تنها یک بار در دقیقه 86 روی پنالتی نورافکن به گل رسیدند.

 با نتایجی که در بازی همزمان چهار تیم گروه سوم رقابت‌ها موسوم به گروه مرگ کسب شد، کره جنوبی با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و امیدهای ازبکستان و ایران اگرچه هر دو 4 امتیازی شدند ولی به دلیل تفاضل گل بهتر این تیم ازبکستان بود که صعود کرد تا همچنان حسرت صعود به المپیک ادامه دار باشد و حالا نیم قرن باشد که فوتبال ایران رنگ المپیک را ندیده است.

عذرخواهی استیلی از مردم
در پایان این بازی حمید استیلی سرمربی تیم امید گفت: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. همه دیدند که بازیکنان ما فداکارانه بازی کردند. مقابل ازبکستان و چین موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. جلوی ازبکستان حقمان برد بود. در بازی با کره جنوبی حداقل باید به تساوی می‌رسیدیم. در این مسابقه هم باید با تفاضل گل بالا پیروز می‌شدیم.

استیلی افزود: در بازی با چین ۲۵ شوت زدیم و ارسال زیادی روی دروازه این تیم داشتیم. آنها در ضد حمله یکی دو موقعیت داشتند. امروز کمی بدشانس بودیم.سرمربی تیم فوتبال امید تاکید کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنم. مردم دیدند بازیکنان ما تلاش کردند. قبل از مسابقات هم گفته بودم مهم تلاش بازیکنان و تعصب و غیرتشان بود. امیدوارم کره و ازبکستان موفق شوند.

استیلی در پایان گفت: امیدوارم این بچه‌ها را از دست ندهیم. اینها آینده‌های فوتبال ما هستند.

قاسمپور: مشکل بازیکن نداشتیم
تیم ایران بار دیگر در مقدماتی المپیک ناکام ماند. این بار تیم حمید استیلی بود که در همین مرحله نخست مقدماتی، حذف شد تا خیال همه خیلی زود راحت شود و دوباره فوتبال دوستان ماشین حساب به دست، روزهای ناکامی در راه المپیک را محاسبه کنند. اینکه مقصر چه کسی است، سؤالی است که پاسخ به آن به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

دیروز ابراهیم قاسمپور یکی از کارشناسان فوتبال ایران در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم در این باره عنوان داشت: مقابل چین بد بازی نکردیم، اما گل ما مانند نوشدارو پس از مرگ سهراب بود و تأثیری نداشت. جای تأسف دارد که نزدیک به 50 سال است نتوانسته‌ایم به المپیک صعود کنیم. چین فوتبال ضعیف‌تری نسبت به ازبکستان و کره جنوبی داشت و خوب بازی کردن مقابل این تیم ملاک نیست، بلکه باید براساس نتایج تیم‌ها قضاوت کنیم. تمام تیم‌ها چین را برده بودند و ما هم بردیم. ما باید صعود می‌کردیم که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: متأسفانه تا شروع تورنمنت بعدی، اهمیتی به موضوع نمی‌دهیم و به خواب خرگوشی می‌رویم. انتخاب‌های خوبی انجام نشد و تیم از لحاظ امکانات و دیدارهای تدارکاتی، شرایط خوبی نداشت. فوتبال ما از جنبه ساختاری با مشکل مواجه است. باشگاه‌های ما شرایط مشابهی دارند و کسی به تیم‌های پایه و ساختن بازیکن توجه نمی‌کند.

قاسمپور با تمجید از شاگردان حمید استیلی خاطرنشان کرد: ما مشکل بازیکن نداریم، اما قرار‌دادن این بازیکنان در چارچوب خاص و بازی گرفتن از آنها خیلی مهم است که در این موضوع، عملکرد خوبی نداشتیم. ما سه مربی برای تیم امید انتخاب کردیم که هماهنگی بازیکنان با مربیان، زمان زیادی می‌طلبد.

وی با اشاره به ضعف آماده‌‌سازی امیدها برای اعزام به مسابقات آسیایی بیان کرد: تیم امید ایران برای اردوی تدارکاتی، فقط به ازبکستان و قطر رفت و زمان کمی داشت. تیم‌های دیگر اما برنامه‌ریزی می‌کنند و در بازی‌های تدارکاتی به میدان می‌روند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴