تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۶۷
در اقدامی خداپسندانه چک‌های نیم میلیاردی توسط معلم قرچکی به صاحبش بازگشت تا درس بزرگی برای دانش‌آموزانش باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازغلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به چک‌های میلیاردی پیدا شده توسط یکی از فرهنگیان قرچک، اظهار داشت: اقدام کیارشم مغول زاده همکار فرهنگی ما که ۳۰ سال در آموزش و پرورش شهرستان قرچک خدمت کرده است بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد .
وی با بیان اینکه از حرکت خوب و ارزشی همکارمان تجلیل خواهد شد، ادامه داد: این اقدام شایسته معلم فرهیخته ما آقای مغول زاده درس بسیار بزرگی به دانش‌آموزان و همه ما داد تا امانت‌دار خوبی در جامعه باشیم.
از پیدا شدن صاحب چک خوشحالم 
کیارشم مغول زاده یکی از آموزگاران دبستان شهید محمد منتظری شهرستان قرچک با اشاره به  پیدا کردن مبلغ ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در گفت گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شب‌ها برای کمک به پسرم که روبه رو مسجد جامع قرچک گل‌فروشی دارد می‌روم که حوالی ساعت ۱۱ و نیم شب بود که برای بازگشت به منزل با سرمای شدید هوا هنگامی قصد سوار شدن ماشین شویم داشتیم پاکتی را در خیابان دیدم که در گوشه‌ای افتاده بود.
وی که سی‌امین سال فعالیتش در آموزش و پرورش را پشت سر می‌گذارد، ادامه داد: پاکت بزرگ مچاله شده را وقتی با پا کنار زدم یک مرتبه دیدم  پاکت، حاوی ۴ فقره چک است بدون آنکه مبالغ را ببینم پاکت را برداشتم و به پسرم نشان دادم و او گفت جمع مبلغ چک‌ها بسیار بالا و در وجه حامل نیز است.
این معلم نمونه خاطرنشان کرد: این پاکت تا دو روز در دست من بود و با چند نفر از اهالی و مکان اعلام شد که اگر کسی چک مفقود شده‌ای دارد با اعلام مشخصات این امانت را تحویل بگیرد .
مغول زاده اضافه کرد: این چک‌ها نزد من بود و سرکلاس اولین کاری که کردم با شاگردانم برای یافتن صاحب آن مشورت کردم و در خانه هم همسر و فرزندانم گفتند که این چک را باید فوری به صاحب آن برگردانیم چون احتمالا خانه یا ماشینی را معامله کرده است و الان استرس زیادی دارد.
وی یادآور شد: در کلاس درس ابتدا نگفته بودم که چک پیدا کرده ام و از هر کدام از دانش آموزان در خصوص مواجه با چنین موضوعی سوال کردم و هرکدام نظرات متفاوت داشتند و می خواستم در این فرصت یک فرهنگ سازی شود چون که من معلم هستم و قصدداشتم دانش آموزان یاد بگیرند سپس چک ها را از جیبم بیرون آوردم و با تعریف کردن ماجرا به بچه‌ها گفتم این چک‌ها در وجه حامل است و مبلغ آن هم حدود ۵ میلیارد ریال است اما باید آن را به صاحبش پس بدهم.
این معلم قرچکی تأکید کرد: تنها هدف من این بود که بچه ها یاد بگیرند اگر چیزی را پیدا کردند باید آن امانت را به صاحب آن برگردانند بعد از آن  با مدیر مدرسه چک‌ها را به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک و واحد حراست تحویل دادم.
مغول زاده در پایان اظهار داشت: احساس بسیار خوبی دارم و خوشحال هستم که به عنوان یک فرهنگی توانستم این کار  انجام دهم و از همه مهم‌تر اینکه توانستم به این بهانه با دانش‌آموزان درباره موضوع مهم امانتداری صحبت کنم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما