تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۵۵
رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان استان مازندران گفت: براساس ماده ۲۸ و ۳۰ قانون اولویت شورای نگهبان در بحث تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، سلامت مالی و اقتصادی است و اگر به‌صورت مستند مشکلاتی در این زمینه ثابت شد، حتی اگر فرد تخم‌مرغ دزد هم باشد با او خداحافظی می‌کنیم، چرا اعتقاد داریم تخم‌مرغ دزد شتر دزد می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجلسه هم‌اندیشی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با حضور مدیران رسانه‌ها‌ در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
در این جلسه سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز استان، موسوی معاون پیشگیری رئیس کل دادگستری مازندران، محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استان، ذکوی رئیس هیأت بر نظارت انتخابات مازندران، زراع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حق‌شناس مسؤول بسیج رسانه مازندران برگزار شده است.
 فصل‌الخطاب ما قانون است
دادستان مرکز استان مازندران در این جلسه گفت: در جمع صاحبان فکر، اندیشه و قلم که اخلاص رسانه‌ای و انگیزه عدالت و راهبری مردم را برای بهتر شنیدن و دیدن دارند قرار داریم و  این نشست، جلسه‌ای سازنده برای بهتر عمل کردن، خواهد بود.
سیدیونس حسینی عالمی افزود: همانگونه که شما رسانه‌ها از ما تخطی و خروج از قانون را انتطار ندارید و باید همه براساس قانون رفتار کنیم، طبیعی است ما هم انتظار داریم که از همه بخواهیم فصل‌الخطاب ما قانون باشد.
وی بیان کرد: طبیعی است روشنگری از وظایف رسانه‌ها به مردم است و همه به این مهم اذعان داریم.
دادستان مرکز استان مازندران تصریح کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌ها و اخلاق است هر جا از ارزش‌‌ها و اخلاق فاصله گرفتیم به مشکل برخوردیم، انتظار داریم رسانه‌ها ارزش‌مداری و اخلاق را برای مردم تبیین کنند، اگر همه ما متوجه اخلاق شویم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
تخم‌مرغ دزد هم باشد با او خداحافظی می‌کنیم
حجت‌الاسلام ذکوی رئیس هیأت نظارت انتخابات استان مازندران نیز طی سخنانی اظهار کرد: رسانه‌ها در بحث انتخابات به مسائلی از جمله سلامت انتخابات، پرهیز از ایجاد مشکلات قومی، قبیله‌ای و خودداری از انتشار مطالبی خلاف نظم و تشویش اذهان عمومی توجه کنند.
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هر جا تخلف یا انحرافی صورت گرفت با این مسائل برخورد می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به قانون در انتخابات و اجرای درست آن گفت: خبری مبنی بر وجود ۱۴ هزار ناظر در انتخابات داریم که گفته شده آزادی انتخابات با این تعداد ناظر از دست رفت درحالی‌که هیأت اجرایی از گروه‌های مختلف متولی اجرا هستند که به روند تسهیل انتخابات کمک می‌کنند.
ذکوی با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب برای همه باید قانون باشد، گفت: براساس ماده ۲۸ و ۳۰ قانون اولویت ما در شورای نگهبان در بحث تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بحث سلامت مالی و اقتصادی است و اگر به‌صورت مستند برای ما  مشکلاتی در مهم ثابت شد تخم‌مرغ دزد هم باشد با او خداحافظی می‌کنیم چرا اعتقاد داریم تخم‌مرغ دزد شتر دزد می‌شود.
بیشتر تذکرات شفاهی بوده است
حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی معاون پیشگیری اداره کل دادگستری استان مازندران نیز با تسلیت به‌مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و توفیق سربلندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ستاد رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی شهرهای مازندران  تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد برمبنای قوانین و مقررات مربوط به انتخابات رسالتی را برعهده دارد که حوزه‌های قضایی در این زمینه نقش دارند.
معاون دادگستری مازندران بیان کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید از آرای مردم صیانت شود و به عنوان حق‌الناس مطرح شده مردم به گفته‌ها و نوشتار ما اعتماد می‌کنند.
موسوی اظهار کرد: دبیرخانه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و همه مسائل را رصد می‌کند، رسالت ماست شان قضا و قضاوت اقتضا می‌کند که انسان بی‌طرف باشد تمام تلاش و فعالیت ما برای اجرای قوانین و مقررات است این مهم در قانون اساسی پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام برابر قانون جرم است، اظهار کرد: در استانداری و هیأت نظارت گزارش‌هایی که آمده که بیشتر تذکرات شفاهی بوده که در حوزه قضایی می‌دهند.
معاون دادگستری مازندران با اشاره به اینکه اقدام نخست ما در بحث تخلفات انتخاباتی  تذکر است، گفت: تلاش بر این است که پیشگیری شود در غیر این صورت مجبور به تشکیل پرونده  هستیم و از طریق دادستان‌های استان اعمال قانون شود.
موسوی یادآور شد: تمام تلاش ما در بحث اقدامات پیشگیرانه است و تخلفاتی که گزارش شده در استان مازندران خیلی نیست.
 وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه کسانی که سر صندوق‌ها حضور پیدا کردند و در گذشته تخلفات آنان محرز شد، هیچکدام صلاحیت حضور سر صندوق را ندارند چرا که مطالبی را عنوان کردند که برای مردم در بحث انتخابات تردید ایجاد شد که به معنای زیر سوال بردن تلاش مسؤولان است و نباید به‌کارگیری شوند و اطمینان را از مسؤولان خدمتگزار سلب می‌کند.

 نباید در ایام انتخابات تخریب جای خود را به نقد بدهد
دبیر ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران با تاکید بر تلاش بیشتر رسانه‌ها برای تقویت مشارکت حداکثری در حماسه حضور دوم اسفند گفت: دنبال برگزاری انتخاباتی دو قطبی در مازندران نیستیم.
 مهدی محمدی با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در مرحله دوم اتمام یافت، افزود: افرادی که واجد شرایط نشده حق اعتراض برای آنان در شورای نگهبان وجود دارد.
محمدی با اعلام اینکه فضای نقد برای رسانه‌ها باید تقویت شود و نباید در ایام انتخابات تخریب جای خود را به نقد بدهد تا آبروی برخی نامزدها ضایع شود، تصریح کرد: رسانه‌ها نسبت به معرفی نامزدهای اصلح و انتشار اخبار واقعی آنان در رسانه متبوع خود اقدام کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند چشم دیدن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را ندارند، افزود: باید انتخاباتی را برگزار کنیم که شایسته ملت ایران باشد و بهترین یارانی که می‌توانند برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند کمک شوند.
تولید محتوی توسط ۶۰ تا ۷۰ رسانه  در استان​
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه یک ماه تا آغاز تبلیغات انتخابات فرصت داریم در این زمینه نشستی با مدیران رسانه‌‌ها برگزار کردیم تا با طرح مواردی در این ستاد در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
عباس زارع  با اشاره به وجود ۵۰۰ رسانه دارای مجوز در استان، افزود: درست است این تعداد رسانه داریم ولی تولید محتوی توسط ۷۰ رسانه استان انجام می‌شود و در تمام فضای مجازی محتوای تولیدی توسط این رسانه‌ها بازنشر داده می‌شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم با شور انتخاباتی اتفاقات خوبی انتخابات خوبی رقم زده شود و مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد:  تمام افرادی که در حوزه رسانه‌ها در استان فعالیت دارند از قشر جوان هستند و تلاش زیادی دارند و تولید محتوای خوبی دارند.
زارع گفت: در استان مازندران باوجود اینکه رسانه‌های متعددی داریم خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم.
 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما