کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگیر جنگ رسانه‌ای هستیم/ هر مسئولی قصور خود را به گردن بگیرد

25 دی 1398 ساعت 12:40

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در عرصه رسانه درگیر هستیم و یک اظهار نظر غلط می‌تواند عواقب نامناسبی به دنبال داشته باشد گفت: در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی همه تقصیرها بر گردن یک نفر نیست، همه افرادی که دچار اشتباه شدند باید مسئولیت خود را بپذیرند.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین  در مراسم گرامیداشت یاد جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه جامعه دچار فتنه شود ایمان برخی متزلزل می‌شود اظهار کرد: خداوند متعال برخی شکست‌ها و پیروزی‌ها را به وجود می‌آورد تا ایمان افراد مشخص شود.
وی با بیان اینکه امروز در  جنگ سخت قرار نداریم و بیشتر در عرصه  جنگ نرم هستیم ادامه داد: در دنیای امروز می‌توان ملتی را دید که در عرصه سخت ببرد و در عرصه نرم ببازد و یا برعکس آن اتفاق بیافتد‌.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عرصه جنگ رسانه نیز این بحث وجود دارد خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران یک برد بزرگ نظامی است اما برخی در عرصه رسانه به گونه‌ای عمل می‌کنند که این پیروزی بزرگ را شکست نشان دهند.
وی با بیان اینکه کار جنگ رسانه‌ای نیز جز این نیست که اتفاقات مهم را به حاشیه ببرد و یا اذهان را به سمت دلخواه خود هدایت کند گفت: داغ از دست دادن هموطنانمان در پرواز اوکراین بسیار سنگین است اما نباید فراموش کنیم که در عرصه نظامی علیه آمریکا برد بزرگی به دست آوردیم.
سواد رسانه‌ای برای جامعه ما از آب واجب‌تر است
حسینی‌یمین با اشاره به اینکه امروز در عرصه رسانه درگیر هستیم و یک اظهار نظر غلط می‌تواند عواقب نامناسبی به دنبال داشته باشد تأکید کرد: سواد رسانه‌ای برای جامعه ما از آب واجب‌تر است.
وی اظهار کرد: بحث‌های مختلفی در خصوص سانحه‌ هوایی مطرح می‌شود بنابراین هرچه سریعتر همه مسئولان نه تنها ستاد کل نیروهای مسلح بلکه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور نیز باید اظهار نظر صحیح کرده و قصور خود را بپذیرند چراکه تفرقه برای جامعه سم است و برخی از اظهارنظرها باعث ایجاد تفرقه می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید مردم احساس کنند دوگانگی ایجاد شده و هر فردی راه خود را می‌رود افزود: فقط یک نفر اشتباه نکرده و همه باید مسئولیت خود را بپذیرند و به مردم صادقانه بگویند.
وی با بیان اینکه باید ماجرا را صادقانه به مردم بگویند چراکه می‌پذیرند تصریح کرد: سردار سلامی و سردار حاجی‌زاده شجاعانه مسئولیت را پذیرفتند اما تنها یک نفر مرتکب اشتباه نشده است، همه مسئولان مختلف در دولت و دیگر سازمان‌ها بیایند آنچه را که به آن‌ها مربوط می‌شود مطرح کنند.
حسینی‌یمین خاطرنشان کرد: غم سنگینی برای همه ماست که عزیزانمان را از دست دادیم اما اگر مسئولان صادقانه با مردم سخن، آنان را خواهند بخشید.
وی گفت: ایجاد تفرقه و تشتت آرا در جامعه مطلوب نیست و باید به آن پایان داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411564

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411564/درگیر-جنگ-رسانه-ای-هستیم-مسئولی-قصور-خود-گردن-بگیرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com