کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه پنجم ایران در تربیت مهندس/خرید تکنولوژی از دیگر کشورها شایسته نیست

25 دی 1398 ساعت 9:50

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به حدود چهار میلیون دانشجویی که در کشور وجود دارد و همچنین رتبه پنجم ایران در تربیت مهندس، شایسته نیست که از کشورهای دیگر تکنولوژی خریداری کنیم.


به گزارش بلاغ به نقل ازسورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جهت بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان در آبادان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از طریق فرودگاه بندرماهشهر وارد خوزستان شد.
او در نشست اقتصاد دانش بنیان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندرامام خمینی (ره) ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری کلان در آموزش عالی کشور، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما نفتی است و ذات این نوع اقتصاد حل کردن تمام مشکلات با پول است اما باید دانست که تکنولوژی خریدنی نیست بلکه باید آن را فراگرفت.

وی افزود: باید ضمن تجهیز دانشگاه‌ها به اساتید عضو هیات علمی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که با توجه به حدود چهار میلیون دانشجویی که در کشور وجود دارد و همچنین رتبه پنجم تربیت مهندس ایران در جهان، شایسته نیست که از کشورهای دیگر تکنولوژی خریداری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با محور دانستن نیروی انسانی در حوزه‌های دانش‌بنیان بیان کرد: قیمت یک بشکه نفت ۱۵۴ لیتری ۵۰ دلار است و این در حالی است که برخی اقلام مانند داروها، بذر محصولات کشاورزی و عطرها، چندین برابر قیمت یک بشکه نفت به فروش می‌رسند در نتیجه می‌توان گفت که این افزایش قیمت براساس دانش به کار رفته در تولید آن محصولات است.

وی در اشاره به صنعت پتروشیمی و اهمیت آن افزود: در صنعت پتروشیمی هر اندازه دانش پیشرفته‌تری را به کار بگیریم نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد و به تبع آن درآمد حاصل از این فعالیت نیز افزایش می‌یابد.

ستاری در تشریح نشانه‌های ساختارهای اقتصاد متکی به نفت، عنوان کرد: حکومتی که در حوزه دولتی قوانین بروکراتیک دارد شرایط آن به‌گونه‌ای است که فعالیت برای تولیدکنندگان سخت و وضعیت به سود واردکنندگان خواهد بود.

وی افزود: این‌ها ساختاری‌هایی است که کارآفرینی را سرکوب می‌کنند و فرزندان ما را ترغیب به استخدام در ادارات و نهادهای دولتی می‌کند که بزرگ‌ترین خیانت به بچه‌های ما است چرا که  سبب کشتن اعتماد به نفس و نوآوری در آنها می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اگر خواهان انجام فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه توسط فرزندانمان در ایران اسلامی هستیم باید این تفکر را در جامعه گسترش و از طرح‌های آن‌ها حمایت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به خوزستان از مرکز رشد واحدهای فن‌آور دانشگاه علوم و فنون دریایی، شرکت کشتی‌سازی سکوسازی نفتی امیران، شرکت تولید صنایع فولاد کاوه، شرکت پتروصنعت پارسیان خزر در شهرک‌ صنعتی و شرکت گویای ارتباط اروند خرمشهر بازدید کرد.

وی همچنین در آیین افتتاح پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر شرکت کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411547

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411547/رتبه-پنجم-ایران-تربیت-مهندس-خرید-تکنولوژی-دیگر-کشورها-شایسته-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com