کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناپایداری جوی در آسمان مازندران ادامه دارد

24 دی 1398 ساعت 10:50

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده همراه با کاهش نسبی دمای هوا هستیم.


به گزارش بلاغ به نقل ازاحمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده همراه با کاهش نسبی دمای هوا هستیم.
وی افزود: طی این مدت ارتفاعات استان به‌صورت مه‌آلود همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه اواخر فردا شاهد کاهش ناپایداری آسمان مازندران هستیم، اضافه کرد: روز چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.
اسدی تصریح کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، چهارشنبه شب تا پنج‌شنبه  شاهد بارندگی در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات مازندران هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: از عصر امروز ، هم‎زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و توفانی خواهد شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اعلام اینکه این وضعیت تا  صبح روز چهار‎شنبه ۲۵ دی ماه  ادامه خواهد داشت، یادآور شد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۴  متر بر ثانیه (۵۰  کیلومتر بر ساعت)  و دور از ساحل تا ۱۷  متر بر ثانیه (۶۱  کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین بیشینه ارتفاع موج  در نزدیک ساحل تا ۲.۵  و دور از ساحل تا ۳.۵ متر برآورد می‌شود.
اسدی در پایان گفت: وضعیت دریای مازندران در این مدت برای تمامی فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411490

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411490/ناپایداری-جوی-آسمان-مازندران-ادامه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com