تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۱۱۴۸۰
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تأمین معیشت مردم اولویت اساسی و اصلی مسؤولان است، گفت: واحدهایی که صلاحیت آن‌ها تائید می‌شود همه دستگاه باید در رفع موانع تولید در راستای تولید و اشتغال کمک کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازصومعه‌سرا، بابک دین‌پرست معاون وزیر اقتصاد امشب با حضور در گیلان، از واحد تولید کیسه‌های نایلونی و پلی پروپلین در این شهر بازدید کرد.
این واحد تولیدی با ظرفیت چهار هزار تن، موادپلی پروپلین پتروشیمی تولید می‌کند و ظرفیت سرمایه‌گذاری این واحد تولید ۱۰ میلیارد تومان بوده و 80 نفر در این تولیدی مشغول به کار هستند.
دین‌پرست در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا رتبه دوم در تعداد واحدهای تولیدی است که یکی از اهداف ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: مدیران باید تلاش کنند تا با ظرفیت‌های موجود برای بازگشت تولیدی‌های غیرفعال و راکد جهت ایجاد اشغال تلاش کنند.
وی با اشاره به وجود دو هزار و ۳۹۳ واحد تولیدی فعال در این شهرستان گفت: به‌هیچ‌وجه نباید واحدهای تولیدی از گردش کار خارج شوند و دو هزار واحد تولیدی که در استان به حالت تعلیق درآمده‌اند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه واحدهایی که صلاحیت آن‌ها تائید می‌شود همه دستگاه باید در رفع موانع تولید در راستای تولید و اشتغال کمک کنند، تصریح کرد: واحدهایی که دچار مرگ مغزی شده‌اند تلاش برای احیا و برگرداندن به خط تولید جز اتلاف وقت و سرمایه ثمری دیگر ندارد.
دین‌پرست با تأکید بر اینکه تأمین معیشت مردم اولویت اساسی مسؤولان است، افزود: هیچ واحد تولیدی در استان‌ها نباید تعطیل شوند و مشکلات آن‌ها باید در کارگروه رفع موانع تولید بر اساس اختیارات داده‌شده برطرف شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه همه باید برای رفع موانع تولید تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحدهای تولیدی را تعطیل کند و باید مشکلات آن‌ها بررسی و برای برگشت به چرخه تولید موانع برطرف شود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی تمام موانع تعطیل شدن واحدهای تولیدی را منع کرده است، افزود: هیچ بانک و مسؤولین حق ندارد باوجود مشکلات تولید به‌جای تقویت بنگاه تولیدی دستور تعطیلی و راکد بودن آن را بدهد.
فعالیت مجدد 17 واحد غیرفعال در صومعه‌سرا
فرماندار صومعه‌سرا نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه دو واحد شهرک صنعتی در صومعه‌سرا وجود دارد، اظهار کرد: از ۸۷ واحد فعال این شهرستان، ۱۰ واحد وضعیت بحرانی دارند که با تلاش‌های انجام‌گرفته در دو سال اخیر، ۱۷ واحد غیرفعال، احیاء و مشغول فعالیت مجدد شدند.
سید جلال سیدمحمدی با بیان اینکه واحد تولید گیلان کوب از سال ۹۴ احیاشده و هم‌اکنون با سه نوبت‌کاری برای ۸۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است، گفت: در این واحد، ماهیانه ۳۲۵ تن کیسه تولیدشده که بیش از ۷۰ درصد تولید خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند که در صورت تأمین اعتبار و توسعه این واحد قادر به ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر دیگر نیز فراهم می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما