تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۱۱۴۳۲
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نزدیکی ماه‌های پایانی سال و ایام نوروز در تأمین و عرضه مواد پروتئینی، گوشت و مرغ و نهاده‌های دامی کمبودی در کشور نخواهیم داشت.
۰
plusresetminus
وزارت جهاد کشاورزی: مرغ و گوشت شب عید تامین است
به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، مرتضی رضایی درباره وضعیت گوشت و مرغ شب عید اظهار داشت: با وجود رشد 11 درصدی مصرف مرغ و تخم مرغ در کشور شاهد کاهش قیمت و افزایش تولید این محصولات بوده‌ایم.

 رضایی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ماههای پایانی سال و ایام نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان در تأمین و عرضه مواد پروتئینی (گوشت و مرغ) و نهاده‌های دامی کمبودی در کشور نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید تخم ‌مرغ به یک میلیون تن رسیده است و میزان تولید مرغ نیز مرز دو میلیون تن را پشت سر گذاشته که یک رکورد خوب برای صنعت دام و طیور محسوب می‌شود.

همچنین حسن عباسی معروفان خواستار ذخیره‌سازی و نگهداری اقلام مورد نیاز مردم شد و افزود: با توجه به ورود کشتی‌های حامل کنجاله سویا و ذرت قطعا هیچ کمبودی در تامین نهاده‌های دامی در کشور نخواهیم داشت.

در عین حال، عظیم حجت؛ عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌و‌گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با ‌اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: متوسط نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 8300 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه‌ریزی برای ایام پایانی سال، گفت: میزان جوجه ریزی در ۲۰ روز گذشته نسبت به دوره زمانی ماه قبل نشان از افزایش دارد که بدین ترتیب کمبودی در عرضه مرغ شب عید نخواهیم داشت.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته در دی ماه ۱۳۰ میلیون قطعه و بهمن ماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد که بدین ترتیب حداقل ۲۲۰ هزار تن مرغ وارد بازار می‌شود که با احتساب مصرف داخل کمبودی در توزیع وجود ندارد. ضمن اینکه تولید سالانه مرغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

همچنین ناصر نبی پور؛ رئیس ‌هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از ثبات نرخ تخم مرغ نسبت به یک ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغ داری 7800 تا هشت هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است. البته نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ 7740 تومان است.

این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را بیش از 2900 تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف سرانه ۱۰ تا 10/5 کیلوگرم رقمی بالای ۲۰۰ هزار تن از مجموع تولید در سال مازاد است که باید به بازار‌های هدف صادر شود. البته بنابراین آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۱ تا ۲۲ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲