کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاروان ورزش کشورمان صاحب دو سهمیه تیمی در المپیک 2020 شد

پرواز ایران به توکیو با عبور از دیوار چین /تیم ملی والیبال برای دومین بار به المپیک صعود کرد

22 دی 1398 ساعت 23:41

تیم ملی والیبال ایران با شکست میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک برای دومین بار جواز حضور در المپیک را کسب کرد.


به گزارش بلاغ، در مرحله فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی والیبال ایران عصر روز گذشته مقابل تیم ملی چین، میزبان مسابقات صف‌آرایی کرد. ایران با شکست قاطع سه بر صفر مقابل چین برای دومین بار جواز حضور در المپیک را کسب کرد.تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابت‌ها با شکست چین، قزاقستان و چین تایپه راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز با شکست کره جنوبی یک‌بار دیگر در فینال مقابل میزبان قرار گرفت. ایگور کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و علی شفیعی را راهی زمین کرد.اعضای تیم ملی والیبال برای ادای احترام به جانباختگان حادثه هواپیمایی با مچ بند مشکی وارد زمین شدند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
تیم ملی والیبال شروع قدرتمندی در آغاز ست نخست داشت و موفق شد با عملکرد خوب در سرویس، دفاع و حمله نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۳ پیروز نزد سرمربی رود. ملی‌پوشان والیبال با ایجاد اختلاف امتیاز عالی اجازه خود‌نمایی را از چینی‌ها گرفتند و دومین تایم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۶ با پیروزی پشت سر گذاشتند. تیم ایران در ست نخست کار سختی مقابل چین نداشت و موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به برتری دست یابد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
شاگردان ایگور کولاکوویچ در ابتدای ست دوم نیز شروع خوبی داشتند و با نتیجه ۵ بر یک پیش بودند اما در ادامه چینی‌ها با زدن چند اسپک اختلاف امتیاز را جبران کردند تا بازی برابر ۵ شود. در ادامه تیم ملی بار دیگر کنترل بازی را در دست گرفت و با نتیجه ۸ بر ۵ نخستین تایم استراحت فنی را با پیروزی پشت سر گذاشت. چین یک بار دیگر سعی در جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده داشت و موفق نیز شد با دفاع بازیکنانش اختلاف را کاهش دهد تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود تیم ملی همراه شود. دفاع‌های دیدنی شفیعی مانع پیشتازی چین شد تا ایران ۲۲ بر ۱۹ همچنان پیش بیافتد. در نهایت تیم ملی ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
تیم ملی والیبال که فقط یک ست تا صعود به المپیک فاصله داشت در شروع ست سوم، ۲ بر صفر عقب افتاد اما در ادامه، اجازه پیشتازی را از چین گرفت و با کسب ۴ امتیاز متوالی با نتیجه ۴ بر ۲ پیش افتاد. تیم ملی ایران نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۳ نزد سرمربی خود رفت. بلندقامتان ایران با برتری در سرویس، دفاع، حمله و دریافت هیچ فرصتی به میزبان ندادند تا چینی‌ها مقابل چشمان هموطنانشان در خانه در آستانه خداحافظی از المپیک قرار گیرند. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ ایران همراه شد. چین دیگر توان رقابت با ایران را نداشت و در نهایت ست سوم نیز با برتری ۲۵ بر ۱۴ به پایان رسید.

ایران با ۲ سهمیه تیمی در المپیک توکیو
تیم ملی والیبال ایران دیروز توانست با پیروزی مقابل چین برای دومین بار جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند که این موضوع یک اتفاق خوب را برای نخستین‌بار، برای ورزش ایران رقم زد.

با توجه به اینکه تیم ملی بسکتبال ایران نیز سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین کسب کرده است، برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش ایران خواهد بود که کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک، با دو سهمیه تیمی (والیبال و بسکتبال) اعزام‌ می‌شود.  البته تیم ملی فوتبال ایران نیز در حال حاضر بازی‌های خود را در رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا (کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو) پیگیری می‌کند که در صورت حضور میان سه تیم پایانی، می‌تواند سومین سهمیه تیمی ایران را کسب کند.
 


کد مطلب: 411428

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411428/پرواز-ایران-توکیو-عبور-دیوار-چین-تیم-ملی-والیبال-دومین-بار-المپیک-صعود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com