لغو تمام مسابقات ورزشی در روزهای چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه

پیام‌ اهالی ورزش در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی «سردار دلها شهادتت مبارک»

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۳
جامعه ورزش کشور با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
۱
plusresetminus
پیام‌ اهالی ورزش در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی «سردار دلها شهادتت مبارک»
به گزارش بلاغ، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد دیروز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید. این اتفاق موجب گردید که جامعه ورزش همراه با سایر اقشار مردم در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت بگوید.

دیروز در پیام مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان آمده بود: شهادت سردار رشید اسلام، سرلشگر قاسم سلیمانی محضر مقام معظم رهبری و امت شهید پرور تسلیت باد.شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد قاسم سلیمانی قهرمان ملى مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.»

در پیام کمیته ملی المپیک نیز آمده بود: « شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی که سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با استکبار جهانی، آرزوی شهادت در راه خدا را داشت را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ‌ارواحناه فداه، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده محترم وی تسلیت عرض می‌نماییم.

بدون تردید این خطای بزرگ و استراتژیک ناشی از عدم شناخت منطقه و ظرفیت‌های همپیمانان جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه بوده و نقطه عطفی در تحولات استراتژیک کل منطقه خواهد بود و دشمن قطعا پشیمان خواهد شد و باید منتظر سخت‌ترین پاسخ از سوی ملت بزرگ ایران باشد.

ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش کشور ضمن محکوم نمودن این اقدام بزرگ‌ترین تروریست جهانی، باردیگر ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اعلام می‌دارند همچون شهدای والامقام خود تا جان در بدن دارند تحت امر ولی فقیه خود، برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی آماده‌اند.»

پیام تسلیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی
فدراسیون‌های و باشگاه‌های نیز دیروز در پیام‌های جداگانه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند. در متن پیام فدراسیون فوتبال آمده بود: « سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع و رشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سالها مجاهدت خالصانه و شجاعانه و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام، سرانجام به آرزوی دیرینه خود، شهادت، رسید. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران و خانواده معزز وی تسلیت عرض می‌کند.»

بازیکنان تیم فوتبال امید کشورمان هم روز جمعه در اولین تمرین خود در تایلند، پیش از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به جایگاه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی ادای احترام کردند. نخستین تمرین بازیکنان تیم امید در تایلند جمعه از ساعت 16:30 به وقت محلی در زمین بان بو ایت شهر سونگلا آغاز شد.

حمید استیلی، سرمربی تیم فوتبال امید در ابتداى این تمرین با اداى احترام به مقام سردار شهید قاسم سلیمانى گفت: همه‌ ما صبح امروز با شنیدن این خبر تلخ واقعاً متأثر و متأسف شدیم. سردار سلیمانی شخصیتى بزرگ، دوست‌داشتنی، فداکار و عاشق وطن بود که شهادت او موجب تأسف و تأثر ملت ایران شده است. ما نیز از راه دور مراتب تأثر خودمان را اعلام می‌کنیم. پس از صحبت‌هاى حمید استیلی اعضاى تیم امید با قرائت فاتحه به روح سردار شهید قاسم سلیمانی اداى احترام کردند.

واکنش ورزشکاران به شهادت سردار قاسم سلیمانی
اما شهادت سردار سلیمانی واکنش گسترده پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران را به دنبال داشت. بسیاری از آنها در فضای مجازی با پست: «سردار دلها شهادتت مبارک» را منتشر کردند. همچنین تعدادی از ورزشکاران نیز با تغییر عکس‌های پروفایل خود به سردار سلیمانی، یاد و خاطره فرمانده شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

دیروز همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: ضمن عرض تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و اعلام عزای عمومی، تمام مسابقات ورزشی در روزهای چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه برگزار نخواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲