تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۲
کد مطلب : ۴۰۹۴۵۸
مهم‌ترین خبر انتخاباتی روز گذشته، رونمایی از گفتمان انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که در سخنرانی قالیباف در نشست مسئولان استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و اظهارات پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف مطرح شد.
۰
plusresetminus
اصولگرایان با شعار «نجات اقتصاد ایران» به میدان می‌آیند
به گزارش بلاغ، قالیباف: باید برای «نجات اقتصاد کشور» وارد عمل شویم.
قالیباف در نشست مسئولان، دبیران استان‌ها و شورای بانوان ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که روز گذشته برگزار شد، به تشریح وضعیت کنونی کشور و برنامه‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای عبور از شرایط فعلی کشور پرداخت و با بیان اینکه «اتفاقات آبان ماه در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفت» گفت: «باید دولت خسته و نشسته را وادار به کار کرد.»

وی با بیان اینکه «دولت کشور را به‌خاطر مذاکره و FATF متوقف کرده است» گفت: «ناکارآمدی دولت و مجلس را به‌حساب نظام و دین می‌گذارند.»

قالیباف گفت: «بدون شک ما نیازمند یک خیزش ملی و مردمی ‌برای نجات کشور از بی‌عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم.» و «باید دولت خسته و نشسته را وادار به کار کرد.»

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه «ما یک ائتلاف صرفاً سیاسی نیستیم» گفت: «امروز باید یک خیزش برای نجات اقتصاد کشور و جلوگیری از فقیرتر شدن مردم شکل بگیرد.»

قالیباف یادآور شد: «ما باید به سمت یک مجلس نو برویم که نمایندگان آن مردمی ‌و وکیل‌المله بوده و از شفافیت نیز برخوردار باشند.»

وی تصریح کرد: «برای رسیدن به چنین مجلسی و ایجاد چنین خیزشی برای نجات اقتصادی کشور در شرایطی که دشمن در پی فروپاشی اجتماعی و ذهنی مردم است، باید با همدلی، همکاری و دوری از اختلافات وارد فضای تعامل شویم.» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، راه نجات اقتصادی و گره‌گشایی از کار مردم در موضوعاتی نظیر بیکاری، گرانی و تورم را در گرو وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی عنوان کرد و اظهار داشت: «بنده به‌عنوان یک فرزند کوچک انقلاب می‌گویم که نه‌تنها مانعی برای وحدت نخواهم بود بلکه با گذشت برای پیشبرد اهدافمان تسهیل‌گری خواهیم کرد.»
قالیباف با بیان اینکه «وحدت یک امر مهم و اساسی است» اظهار داشت: «امیدوارم در دوم اسفندماه همزمان با روز انتخابات، اولین قدم گام دوم انقلاب اسلامی را برای نجات اقتصادی کشور برداریم و در این مسیر مجاهدت کنیم.»

«نجات اقتصاد ایران»؛ گفتمان انتخاباتی اصولگرایان
همچنین محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با فارس با‌ اشاره به برگزاری همایش اعضا، مسئولان و دبیران استان‌ها و شورای بانوان این ائتلاف، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری کمیته گفتمان و تصویب شورای مرکزی، گفتمان «نجات اقتصاد ایران» به‌عنوان گفتمان راهبردی ائتلاف نیروهای انقلاب برگزیده شد.

تأکید اصولگرایان بر وحدت حداکثری
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محور مورد تأکید توسط سخنرانان همایش، لزوم ایجاد و حفظ وحدت حداکثری میان نیروهای انقلاب با هر سلیقه‌ای بود و قطعاً این روند در گام جدید ائتلاف در استان‌ها، یعنی برگزاری مجامع دوم و رسیدن به گزینه‌های نهایی مورد توافق همه نیروهای انقلاب، مؤثر خواهد بود.

جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با آیت‌الله مصباح
گفتنی است که پیرهادی روز چهارشنبه هم از جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با آیت‌الله مصباح خبر داد و اظهار داشت: «نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با آیت‌الله مصباح‌یزدی و بزرگان جبهه پایداری جلسه‌ای داشته‌اند که بیشتر رویکرد همگرایی داشت و افرادی نیز واسطه شدند که این ارتباط را نزدیک کنند؛ لذا امیدوار هستیم که این اتفاق مبارک، یعنی رسیدن به لیست مشترک رخ دهد.»

محسن رضایی در همایش اصولگرایان:
مجلس انقلابی؛ لازمه شرایط فعلی کشور

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌عنوان میهمان مدعو در همایش مسئولان استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حاضر شده بود، تشکیل مجلسی انقلابی و جهادی را لازمه شرایط فعلی کشور خواند و گفت: در حال حاضر کشور با دو پدیده داخلی و خارجی مواجه است که باید با آن مبارزه کند؛ یک گروه که تلاش می‌کنند حرکت انقلاب را از ریل اصلی آن خارج کنند و دیگری دشمن خارجی که تلاش می‌کند انقلاب ما را از پای درآورد.

رضایی با‌ اشاره به موضوع FATF و مسائل پیرامون آن اظهار داشت: این موضوع یکی از دوگانه‌هایی است که تلاش می‌کنند از آن علیه نیروهای انقلاب استفاده کنند، متأسفانه عده‌ای در کشور حاضر شده‌اند به خود و کشورشان زخم بزنند ولی نگذارند که نیروهای انقلابی وارد مجلس شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی در این چهل سال تلاش می‌کنند که ریل انقلاب را تغییر دهند، اظهار داشت: دشمنان خارجی ما از تاکتیک تحریم، حملات سایبری و حمایت از اپوزیسیون داخلی با سرمایه‌گذاری گسترده، استفاده می‌کنند، همین مسئله تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی و مردمی‌برای ریل‌گذاری درست در مسیر انقلاب را ضروری خواهد کرد.

رضایی با تأکید بر لزوم تشکیل مجلسی انقلابی، اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید از خودمحوری پرهیز کرده و با صداقت صحبت کنیم، در شرایط فعلی باید همه نیروهای انقلابی وارد صحنه شده و رأی مردم را جذب کنند تا مجلسی مردمی‌و کارآمد بر محور انقلاب تشکیل شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به دلیل وجود فرصت‌های بی‌نظیر در مسیر انقلاب و در همزمانی آن با مشکلات کشور، جامعه ما نیازمند یک تغییر است که می‌توان از آن به‌عنوان خیزش و جنبش و یا حتی یک نهضت یاد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان ما بعد از چهل سال دشمنی، در حال حاضر منتظر رسیدن به نتیجه دلخواه خود هستند، ادامه داد: فشارها و برخی روش‌های مدیریتی باعث شده جامعه نیز تشنه یک تغییر باشد.

رضایی اضافه کرد: این تغییر در مجلس باید راهبردی و دارای یک نقطه عطف باشد تا اوضاع به نفع ملت تغییر کند، اگر نهضت تغییر را ایجاد نکنیم، قطعاً شاهد ایجاد روندی به نفع دشمن خواهیم بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند مجلس باید سرآغاز یک حرکت جدید باشد، اما باید بدانند این حرکت مدتی است آغاز شده و اقدامات قوه قضائیه اولین گام این تغییر بزرگ بود و حالا تشکیل یک مجلس کارآمد گام دوم این تغییر است.

رضایی با‌ اشاره به عملکرد مجلس در چهار سال گذشته اظهار داشت: با نگاهی به این عملکرد مجلس فعلی مشخص می‌شود که باید به فکر تشکیل مجلسی باشیم که بتواند گام دوم تغییر را بردارد، قطعاً در چهار سال آینده نیز تحریم، سیل نقدینگی، کسری بودجه، عدم کنترل بر فضای مجازی، مشکلات محیط زیستی و فرهنگی و حتی تهدیدات منطقه‌ای را نیز خواهیم داشت که باید برای آن تدبیر کنیم.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس:
مجلس قدرتمند می‌خواهیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه عملکرد نظارتی مجلس دهم قابل ‌قبول نیست، اظهار داشت: «مردم نسبت به فساد، ‌اشرافی‌گری و بی‌تدبیری در دولت یازدهم و دوازدهم اعتراض دارند و دنبال افرادی برای مجلس یازدهم هستند که ضدفساد و ویژه‌خواری باشند.»

رئیس فراکسیون ولایی مجلس افزود: «مردم به‌دنبال مجلسی کارآمد هستند که نظارت قدرتمند داشته باشد و با هرگونه فساد و رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کند... مردم افرادی را برای مجلس یازدهم برمی‌انگیزند که در سابقه خود و خانواده‌هایشان شائبه فساد و رانت‌خواری وجود نداشته باشد.»

ابلاغ جزئیات
رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس

خبر آخر آنکه سید اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور روز گذشته اعلام کرد که «مراتب رد صلاحیت، به افرادی که صلاحیت آنها به تأیید هیئت‌های اجرایی نرسیده است، از طریق ارسال نامه از سوی فرمانداری به آدرسی که در هنگام ثبت‌نام معرفی کرده‌اند، ابلاغ شده است. علاوه‌بر نامه، از طریق تماس تلفنی و یا پیامک نیز به داوطلبانی که صلاحیت‌شان رد شده اطلاع‌رسانی شده است.»

انتقاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
به رد صلاحیت‌ها در «هیئت‌های اجرایی»

اخبار انتخاباتی در اردوگاه اصلاح‌طلبان هم حاکی از گلایه آنها از رد صلاحیت‌ها در «هیئت‌های اجرایی» است. مصطفی کواکبیان رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (شامل 30 حزب اصلاح‌طلب) در نشست فوق‌العاده‌ای، رد صلاحیت‌های صورت‌گرفته در فرمانداری‌ها و هیئت‌های اجرایی را مورد بررسی قرار داد و با انتقاد از وزارت کشور، خواستار تصحیح این روند ناصواب و غیرمنطقی شد.»

تشکیل کمیته پیگیری و تعامل!
وی با تأکید بر اینکه «اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با صندوق‌های رأی قهر نخواهند کرد» گفت: «البته ما با تشکیل کمیته پیگیری و تعامل از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم برمبنای اصل بی‌طرفی و رعایت حق‌الناس بگذارند انتخابات آزاد، سالم و قانونی شکل بگیرد.»

انتقاد موسوی لاری از هیئت‌های اجرایی انتخابات
همچنین عبدالواحد موسوی‌لاری نایب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با ایسنا به انتقاد از هیئت‌های اجرایی انتخابات پرداخت و گفت: هم در نحوه شکل‌گیری و هم در کارکرد هیئت‌های اجرایی ‌اشکال هست، ولی باید صبر کرد تا ببینیم چه می‌شود.
 وی اظهار کرد: برخورد هیئت‌های اجرایی در تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، برخورد خوبی نبوده است و من حتماً از عملکرد آنها انتقاد دارم.

عبدی با هجمه بلدوزری به شورای نگهبان:
 پرایدی در انتخابات شرکت کنیم

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی که پنج‌شنبه برگزار شد در بخشی از اظهارات انتخاباتی خود گفت: «برخی معتقدند که رکن اصلی انتخابات شرکت مردم می‌باشد ولی این معیار برگزاری انتخابات سالم نیست. مثلاً مردم در ایران مجبورند ماشین‌های ایران خودرو و سایپا را خریداری کنند، پراید بخرند و حتی اگر گران شد هم در صف آن می‌ایستند، چون فیلتری جلوی واردات گذاشته‌اند اما اگر این ماشین‌ها کنار ماشین‌های شرکت‌های معتبر بود دیگر کسی آن را نمی‌خرید، لذا خریدن پراید دلیلی بر مطلوبیت این ماشین نیست.

عبدی افزود: «درباره انتخابات هم وقتی دو نفر را به ما معرفی می‌کنند که باید به آنها رأی دهیم این به معنای انتخابات آزاد و کامل نیست البته یک راه رأی ندادن است که آن را به 100 دلیل به صلاح نمی‌دانم. حرف من آن است که بگذارید همه بیایند آن وقت می‌بینید که مردم چگونه ماشین‌های دیگر را به پراید ‌ترجیح می‌دهند.»

وی افزود: «در شرایط فعلی علی‌رغم تمامی ‌این انتظارات دست ما خیلی باز نیست همان‌طور که مجبوریم پراید بخریم و با آن مسافرت کنیم مجبور هستیم در انتخابات پرایدی شرکت کنیم.»

حرف‌های عبدی از یک منظر قابل تأمل است و آن اینکه او و سایر همفکرانش می‌خواهند بهانه‌جویی کرده و موضوع «رد صلاحیت» چهره‌های رادیکال از سوی شورای نگهبان را به‌عنوان دلیل شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات القا کنند. از سوی دیگر هجمه زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان برای منفعل کردن این نهاد نظارتی است. اتفاقاً حرف‌های عبدی نکته و گزاره جالب توجهی دارد.

وی در تحلیل انتخاباتی دست به قیاس مع‌الفارقی زده و پراید را در کنار ماشین‌های خارجی در نظر گرفته و از فیلتریِ جلوی واردات ماشین‌های خارجی و اینکه «مجبوریم پراید بخریم» گفته است! در نهایت هم وی تأکید کرده است که «مجبور هستیم در انتخابات پرایدی شرکت کنیم.» هرچند «از قیاسش خنده آمد خلق را» اما اتفاقاً وضعیت امروزی پراید به دلیل سیطره همان نگاه لیبرالی عباس عبدی بر مدیریت کشور و چشم داشتن به محصولات خارجی بوده است! نگاهی که می‌توان آن را در مفروضات و انگاره‌های غربزده‌های داخلی جست‌وجو کرد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه کسی یا نهادی باید جلوی نفوذ و حضور پیاده نظام‌های دشمنان در مجلس شورای اسلامی را بگیرد؟

خلاف‌واقع‌گویی برای منفعل کردن شورای نگهبان
همچنین علی مطهری در ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی که پنج‌شنبه برگزار شد در بخشی از اظهاراتش با‌ اشاره به موضوع تأیید صلاحیت‌ها گفت: «در یکی از استیضاح‌های اخیر امام جمعه یکی از شهرها به مسئله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند و حتی از شورای نگهبان با نماینده تماس می‌گیرد که نماینده امضای خود را پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید رد صلاحیتت می‌کنیم.»

وی افزود: «باید صلاحیت‌ها تأیید شود چون کسانی که فساد اقتصادی و اخلاقی بزرگ دارند نباید در چنین جایگاهی حاضر شوند؛ البته در بررسی صلاحیت‌ها بیشتر به این توجه می‌شود که آن فرد در کجا و کی چه گفته و اگر در جایی انتقادی به نظام داشته او را رد صلاحیت کنند یا این‌که اگر درباره حکومت و ولی‌فقیه چیزی گفته باشد آن جمله را پیدا می‌کنند تا آن فرد را رد صلاحیت کنند»

واکنش کدخدایی به علی مطهری
در واکنش به خلاف‌واقع‌گویی علی مطهری بود که عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی است آشکار که از سوی یک نماینده مطرح شده است. شورای نگهبان موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.»

رد صلاحیت‌ها و مانور سیاسی اصلاح‌طلبان
حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: چهره‌های رادیکال جریان اصلاح‌طلب به‌دنبال یک مانور سیاسی برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان هستند تا افکار عمومی ‌را قانع کند که بازیگران اصلی جریان اصلاحات نمی‌توانند در عرصه سیاست وارد شوند. این جریان باید راه دیگری را برای مظلوم‌نمایی انتخاب کند و این قبیل رفتارها کارکرد خود را از دست داده است.

گفتنی است که مدعیان اصلاحات که این روزها هجمه به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده‌اند درصدد آن هستند تا با فرار رو به جلو، وانمود کنند که افکار عمومی ‌دست رد به سینه آنان نمی‌زند و شورای نگهبان- که نامزدهای آنان را در انتخابات گذشته تأیید کرده- مانع ورود چهره‌های رادیکال آنان به انتخاب شده است.

آنان نیک می‌دانند که بازنده انتخابات مجلس آینده هستند؛ هم آن زمان که تورم‌های چندصددرصدی در بخش‌های مسکن و خودرو و کالاهای اساسی، مشکلات کشور را صد برابر کرد و هم آن زمان که خود لب به اعتراف گشودند و از احتمال باخت 30 بر هیچ به نفع اصولگرایان خبر دادند.

شورای نگهبان، نظارت استصوابی خود را محکم‌تر کند
حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم در مطلبی با بیان اینکه «پارلمان مهم‌ترین نهاد برای نظارت بر دولت است و افراد پخته را می‌طلبد نه افرادی احساسی و شعاری را» تأکید کرد: «براین اعتقادم که شورای نگهبان باید نظارت استصوابی خود را محکم‌تر کرده و سوابق افراد را دقیق‌تر بررسی کند تا از ورود نیروهای بی‌تجربه به پارلمان جلوگیری شود و با تکیه بر رهنمودهای رهبری انقلاب، افرادی کارآمد و عقلا تأیید صلاحیت شده و راهی مجلس شوند.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما