تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۹۱۲۳
وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه نباید تهدید داعشی‌های بازداشتی را دستکم گرفت، گفت، هرچند این گروه شکست خورده، از میان نرفته و همواره تهدید به شمار می‌آید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت تهدید گروه تروریستی «داعش» از میان نرفته و نباید تهدید زندانیان داعشی را دست‌کم گرفت.
لو دریان که با رادیو ملی فرانسه صحبت کرد، گفت: «داعش نمرده است. داعش شکست‌هایی خورده است، اما واقعیت این است که این [گروه] تهدیدی دائمی است».
وی سپس داعشی‌های بازداشت‌شده در عراق و سوریه را تهدید خواند و گفت: «ما تهدید ناشی از جنگجویان داعش را بشدت دست‌کم گرفته‌ایم. حدود ۱۰۰۰۰ جنگجو در زندان هستند که آماده از سر گرفتن نبرد هستند».
وزیر خارجه فرانسه هرچند از تلاش برای استرداد داعشی‌های فرانسوی به این کشور ابراز ناخرسندی کرد، اما گفت بر اساس توافقی که با ترکیه صورت گرفته، قرار است ۲۰۰ عضو فرانسوی داعش که در حال حاضر در سوریه نگهداری می‌شوند، به فرانسه تحویل داده شده و در همین کشور محاکمه شوند.
بحث اعضای غربی داعش که در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند، یکی از موضوعات اختلاف جدی میان آمریکا و کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. واشنگتن با بیان اینکه حاضر به نگهداری از این زندانی‌ها نیست، کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده تا اتباعشان را تحویل گرفته و محاکمه کنند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی تهدید کرده است که اگر اروپایی‌ها اتباع داعش را تحویل نگیرند، ممکن است آمریکا آن‌ها را رها کند. ترامپ می‌گوید این زندانیان بعد از آزادی احتمالا به سوی اروپا روانه می‌شوند.
در هفته‌های گذشته همزمان با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، آنکارا شماری از زندانیانی را که پیشتر در اختیار کردها بودند، تحویل گرفته و در تلاش است تا آن‌ها را به کشور مبدأ بفرستد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما