تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۹۰۹۶
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 99 کاهش بودجه بخش دفاعی را شاهد هستیم و در مواردی هم که بودجه نسبت به قبل تغییری نکرده به دلیل وجود تورم، کار با مشکل مواجه خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به ارائه لایحه بودجه 99 به مجلس گفت: در بودجه 99 کاهش اعتبارات بخش دفاعی را شاهد هستیم.
وی افزود: موضوع دیگر این است که در مواردی هم که بودجه بخش‌های دفاعی نسبت به سال‌های قبل تغییر نکرده، با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها در حقیقت قدرت خرید، قدرت مانور و قدرت اداره کار ضعیف شده است. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما جلسات متعددی را با وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه کاری کمیسیون اعم از نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های کشور،‌ اطلاعات و امور خارجه برگزار می‌کنیم که تعدادی از این جلسات به صورت فوق‌العاده در خارج از جلسات کاری مجلس برگزار خواهد شد.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه وزارت امور خارجه بودجه ارزی است و در حوزه وزارت دفاع نیز بخشی ارزی و بخشی ریالی است و ما چه در جریان بررسی بودجه دفاعی در کمیسیون امنیت ملی و چه در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق از طریق نمایندگان به طور جد برای تخصیص بودجه مناسب به این بخش‌ها  تلاش خواهیم کرد و از تمام ظرفیت کمیسیون برای رفع این مشکلات استفاده می‌کنیم.
وی افزود:‌ یکی دو سال بود دولت اعتبارات مربوط به نیروهای مسلح را به طور دقیق لحاظ نمی‌کرد و بعد عنوان می‌کرد از رهبر معظم انقلاب اجازه بگیریم از صندوق ذخیره ارزی رقمی را برای بخش دفاع اختصاص دهیم و هر جا که هزینه ارزی و هر جا که هزینه به صورت ریالی بود معادل ریالی آن در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می‌شد و امسال هم دولت به دنبال چنین موضوعی هست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مهمترین رکن کشور بخش دفاع است. ما نباید اجازه دهیم موضوع دفاع در کشور تضعیف شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴