تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۹۰۸۴
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که «پناهندگان و تروریسم» دو چالشی بود که از بحران سوریه ناشی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که عرصه سوریه به جنگ نیابتی تبدیل شده و پیش از هرگونه دستورالعملی باید منافع ملت سوریه در نظر گرفته شود.
به گزارش راشاتودی، وی که در مجمع دوحه در قطر سخنرانی می‌کرد، افزود: «بحران سوریه باعث بروز چالش‌های بین‌المللی متعددی گردید که از جمله آنها دو بحران تروریسم و پناهندگان بودند و برای حل این بحران‌ها هماهنگی و همکاری بسیار ضروری است.»
کالین تاکید کرد که باید منافع ملت سوریه را بر هرگونه دستورالعمل دیگری مقدم داشت و می‌بایست راه‌حل‌های مختلفی را در راستای آینده ملت سوریه ایجاد کرد تا همچنان امیدوار باشد.
وی گفت ترکیه همچنان به این موضوع پایبند است که هیچ شهروند سوری را برای بازگشت به کشورش مجبور نکند.
کالین به موضوع ادلب پرداخت و با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی دو روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «معتقدیم که هرگونه عملیات نظامی در ادلب پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت و باعث ایجاد موج مهاجرت جدید دیگری می‌شود که این موضوع باعث بروز فشار بیشتری بر ما و اروپایی‌ها خواهد شد.»
ترکیه اعلام کرده که میزبان بیش از 3.6 میلیون پناهجوی سوری از سال 2011 تا کنون بوده است. آنکارا به همراه روسیه و ایران یکی از اعضای روند صلح آستانه درباره ایجاد صلح در سوریه است.
ترکیه از سال 2016 تا کنون سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داده که آخرین آنها عملیات «چشمه صلح» بوده که برای دور کردن شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی با این کشور بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما