وزارت خارجه ترکیه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که عبور هرگونه خط لوله گاز به اروپا از دریای مدیترانه باید با موافقت ترکیه صورت بگیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ مقامات اسرائیلی خبر دادند که کمیسر سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا هفته پیش به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد تا درباره خطوط مرزی دریای مدیترانه هشدار داده شود.
به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، مقامات ترکیه‌ای برای کمیسر سفارت اسرائیل در آنکارا شفاف کردند که از این به بعد، هرگونه اقدام اسرائیل درباره مسیر خط لوله گاز به اروپا باید با موافقت ترکیه صورت بگیرد چون این خط لوله از آب‌های اقتصادی ترکیه عبور می‌کنند.
این اقدام ترکیه پس از تفاهم‌نامه همکاری و ترسیم مرزهای دریایی میان آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی صورت می‌گیرد.
دو هفته پیش نیز نیروی دریایی ترکیه  یک کشتی تحقیقاتی رژیم صهیونیستی را که در حال حرکت اطراف قبرس بود از منطقه اخراج کرده است. (جزئیات بیشتر)
این حادثه در حالی روی می‌دهد که تنش‌ها میان ترکیه، یونان و قبرس درباره کنترل ذخایر گاز دریای مدیترانه در حال افزایش است.
سال گذشته ترکیه اقدام به اعزام دکل‌های حفاری برای اکتشاف نفت به دریای مدیترانه کرد و به همراه آن ناوهای جنگی نیز فرستاد.
این تنش‌ها پس از آن افزایش یافت که ترکیه توافقنامه‌ای با لیبی درباره تعیین مرزهای آبی امضا کرد. یونان به شدت با این توافقنامه ابراز مخالفت کرد و حتی اقدام به اخراج نماینده دولت وفاق ملی لیبی از این کشور کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما