BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> دستور ویژه وزیر راه برای حل مشکل مردم بهارپشته رامسر علل رانش در دست بررسی است | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۹۰۲۹
با توجه به رانش زمین در روستای بهارپشته رامسر و مشکلات بوجود آمده اقدامات ترمیم و بازسازی خسارات و همچنین علل رانش زمین در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.
۰
plusresetminus
دستور ویژه وزیر راه برای حل مشکل مردم بهارپشته رامسر/ علل رانش در دست بررسی است
به گزارش بلاغ، در روزهای اخیر رانش زمین در روستای بهارپشته واقع در بخش دالخانی رامسر سبب تخریب منازل، دامداری و راه ارتباطی این روستا شده و خبرها و پیگیری های متعدد رسانه ای و مردمی باعث اقدامات قابل توجهی در رابطه با این اتفاق شده است.

در روز دوم این حادثه معاون مدیرکل مدیریت بحران استان و کارشناسان مربوطه جهت بررسی دلایل این رانش در شهرستان حضور یافته اند و طبق دستور دادستان رامسر مهلت ۱۰ روزه برای نظر کارشناسی در نظر گرفته شده است.

قرار است امروز شنبه ۲۳ آذر نیز جمعی از مدیران کل در رامسر حضور یابند و در نشستی در خصوص مسائل مختلف تصمیم گیری انجام شود.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در نامه ای به مدیرکل راه و شهرسازی استان دستور ویژه جهت رفع مشکل صادر کرد.

رئیس شورای بخش دالخانی در گفت وگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: جواب قطعی کارشناسی علت رانش در روستای بهارپشته سبب پیشگیری از دیگر مشکلات خواهد شد.

انوشیروان خلعتبری با بیان اینکه بارندگی های اخیر در روستای بهارپشته سبب لغزش و رانش زمین ها، منازل مسکونی و دامداری شده است گفت: پس از بارندگی های اخیر ساکنین روستا به بخشداری و شورای اسلامی بخش دالخانی مراجعه کردند که مسیر راه ترک برداشته است و پس از بازدید از این مکان و منازل و دامداریها آسیب ها بصورت جزئی بود.

وی تصریح کرد: حدود یک هفته قبل پس از پیگیری های انجام شده فرماندار و مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان رامسر از روستا بازدید کردند و عمق رانش و تخریب جاده بیشتر و منازل مسکونی و دامداری تخریب شده بود که طی تماس تلفنی فرماندار با مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری مازندران کارشناسانی از حوزه بحران و زمین شناسی استانداری عازم روستا شدند و آزمایشات را انجام دادند.

 وی افزود: جواب قطعی کارشناسی علت رانش در این روستا سبب میشود جلوی مشکلات دیگر گرفته شود.

 خلعتبری گفت: در راستای اسکان ساکنین روستا اقداماتی انجام شد و اسکان دامها و بازسازی راه دسترسی جاده شروع و با پیگیری مسئولین دغدغه خاطر مردم برطرف خواهد شد.

رییس شورای اسلامی بخش دالخانی گفت: با بازسازی راه دسترسی و احداث کانال آبرو جهت هدایت آبهای سطحی در کانالی که به رودخانه اصلی منتهی میشود آبها هدایت میشود که باعث تخریب و لغزش بیشتر جاده ها نشود.

 وی افزود: ساکنین روستا که منازل شان تخریب شده زمینی در روستاهای دیگر داشتند که با هماهنگی بنیاد مسکن و بخشدار وام معیشتی و نوسازی به آنها تعلق میگیرد.

این مسئول تصریح کرد: در خروجی نظام مهندسی اقدام برای جواز ساخت انجام شد که عملیات ساخت در این زمین انجام شود.

وی درباره برخی اظهار نظرها که گاز کشی روستا و کانال بابت لوله گذاری اداره گاز سبب تخریب شد گفت: چون فنی نیستم اظهار نظر نمیکنم و نظر کارشناسان در اولویت قرار دارد.

بخشدار بخش دالخانی نیز در ادامه اظهار کرد: احداث کانال و هدایت آب‌های سطحی و تسطیح و بازگشایی راه روستایی جهت تسهیل در عبور و مرور مردم با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی توسط کشاورزان روستای بهارپشته عملیاتی خواهد شد.

احمد علیزاده گفت: پس از رانش و تخریب منازل و راه ارتباطی روستای بهارپشته در بازدید از این روستا پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم و اهالی این روستا با برگزاری جلسه فوق العاده ستاد بحران در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی با اعضای  کارگروه لغزش و رانش اداره کل مدیریت بحران استان در کوتاه ترین زمان ممکن در سه شنبه هفته جاری در روستای بهارپشته حضور یافتند.

بخشدار دالخانی هدف از برگزاری جلسه که با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان رامسر و سایر ادارات مرتبط در محل بخشداری دالخانی برگزار شد را رسیدگی به مشکلات مردم و اهالی این روستا عنوان کرد.

علیزاده گفت: احداث کانال و هدایت آب های سطحی و تسطیح و بازگشایی راه روستایی جهت تسهیل در عبور و مرور مردم با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی توسط کشاورزان روستا عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اداره بنیاد مسکن در اعطای تسهیلات به واحدهای مسکونی آسیب دیده تصریح کرد: موضوع اعطای تسهیلات به واحدهای دامداری و انبارهای کشاورزان و دامدارانی که آسیب دیده توسط اداره جهاد کشاورزی پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲