کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت ترامپ

22 آذر 1398 ساعت 11:50

نمایندگان کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه سالانه جهت تأمین منابع مالی دولت این کشور و جلوگیری از تعطیلی آن به توافق رسیدند.


به گزارش بلاغ به نقل ازنمایندگان کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه سالانه جهت تأمین منابع مالی دولت این کشور و جلوگیری از تعطیلی آن به توافق رسیدند. 
به نوشته پایگاه «هیل»، نمایندگان دخیل در تصمیم‌گیری درباره اعتبارات در خصوص چندین موضوع از جمله نحوه اختصاص بودجه به طرح ترامپ برای احداث دیوار حائل مرزی به توافق دست پیدا کردند. 
هیل نوشته جزئیات این لایحه مشخص نیست، اما «استینی هویر»، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفته امیدوار است آن را روز سه‌شنبه به رأی بگذارد. 
نمایندگان دموکرات می‌گویند به آنها اطمینان داده شده بعد از تصویب این لایحه توسط آنها، ترامپ آن را امضا خواهد کرد. این به معنی آن است که دولت آمریکا بعد از ضرب‌الاجل ۲۰ دسامبر، دولت تعطیل نخواهد شد. 
دولت ترامپ چند ماه پیش به دلیل اختلافات بر سر لایحه بودجه برای ۳۵ روز تعطیل شد که طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور است. 
تعطیلی دولت آمریکا از ۱ دی‌ماه در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد ماندند. 
لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.
از سال ۱۹۷۶ که روال جاری برای تخصیص بودجه و اعتبار شروع شده این بیست و دومین بار بود که دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408937

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408937/توافق-کنگره-آمریکا-جلوگیری-تعطیلی-دولت-ترامپ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com