تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۰۴
پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از حملات اخیر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش لیبی به فرماندهی حفتر، از اعضای این اتحادیه و جامعه بین‌الملل خواست مانع از این حملات شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ پارلمان اتحادیه اروپا عملیات نظامی ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی جهت تصرف شهر طرابلس، پایتخت این کشور را محکوم کرد.
این شهر در دست دولت نجات ملی به ریاست «فایج السراج» است و اروپا و جامعه بین‌الملل این دولت را به رسمیت می‌شناسد و از آن حمایت می‌کند.
پارلمان اروپا طی بیانیه‌ای امروز جمعه با ابراز نگرانی از عملیات گسترده نظامی حفتر برای برای تصرف طرابلس، از او خواست این عملیات را متوقف کند.
به گزارش شبکه الجزیره، پارلمان اروپا تأکید کرد: « حملات نظامی مانند این حملات جز مشکلات و رنج‌های زیاد چیزی دیگری برای غیرنظامیان لیبی به ارمغان نخواهد آورد».
پارلمان اتحادیه اروپا همچنین از کشورهای عضو این اتحادیه و جامعه بین‌الملل خواست تهدیدهای حفتر را محکوم کرده و مانع از بروز «حمام خون» در لیبی شوند.
ژنرال حفتر بعد از ناکامی خود در عملیات نظامی اول برای تصرف شهر لیبی در فروردین ماه گذشته، دیروز پنجشنبه از آغاز حمله نظامی گسترده و «سرنوشت‌ساز» برای اشغال این شهر خبر داد. او از نیروهای تحت امر خود خواست به کار دولت فایز السرّاج در لیبی پایان دهند.
از زمان عملیات نظامی حفتر در فروردین ماه تا به امروز، طرفین چند دور درگیری‌های شدیدی را پشت  سرگذاشته‌اند و ژنرال حفتر از تصرف شهر لیبی ناکام مانده است. این درگیری‌ها پای قدرت‌های منطقه‌ای و بازیگران فرامنطقه‌ای را به لیبی باز کرده و منجر به صف‌کشی در درگیری‌های داخلی لیبی شده است.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر از اقدامات ژنرال خلیفه حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده‌اند. در مقابل نیز ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت تسلیحاتی، سیاسی و رسانه‌ای کرده‌اند.
اخیراً دولت وفاق ملی با ترکیه دو تفاهم‌نامه همکاری و ترسیم مرزهای دریایی امضا کرده‌اند که واکنش شدید مصر، جمهوری قبرس جنوبی، یونان و ژنرال حفتر را در پی داشته است و به احتمال زیاد، دور جدید عملیات این فرمانده نظامی لیبیایی به دلیل نگرانی وی و متحدان منطقه‌ای و عربی او از تقویت جایگاه دولت فایز سراج است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما