کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد

21 آذر 1398 ساعت 10:40

یک کمیته مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با پیشبرد تحریم‌ها علیه ترکیه به دلیل خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه موافقت کرد.


به گزارش بلاغ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکاروز چهارشنبه با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه موافقت کرد. 
نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این بارها تهدید کرده‌اند ترکیه را به دلیل تصمیم این کشور برای خریداری سامانه دفاع موشکی از روسیه تحت تحریم قرار خواهند داد. واشنگتن از تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه به دلیل خرید این سامانه‌ها خودداری کرده است.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح موسوم «پیشبرد امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از بازپیدایش داعش» که شامل بندهایی برای تحریم ترکیه است را به تصویب رساند. 
«باب منندز»، سناتور دموکرات و یکی از اعضای کمیته روابط خارجی چهارشنبه توئیت کرد که این طرح به ترکیه نشان می‌دهد که رفتارش در قبلا سوریه و خریداری سامانه اس-۴۰۰ قابل قبول نیست.
پیش از این گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا خواسته بودند ترکیه را به دلیل خرید اس-۴۰۰ تحت تحریم قرار دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408832

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408832/کمیته-سنای-آمریکا-پیشبرد-تحریم-علیه-ترکیه-موافقت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com