تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۴۰
کارگردان فیلم سینمایی «خون خدا» گفت: از آنجا که امروزه شرایط جذب سرمایه‌گذار برای تولید فیلم کار سختی شده است، نقش حمایت نهادها و ارگان‌های فرهنگی در حمایت از فیلم اولی‌های مستعد چشمگیر خواهد بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، کارگردان سینما که با فیلم «انزوا» به عنوان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود، درباره حضور چشمگیر فیلم اولی‌های متقاضی در جشنواره فیلم فجر امسال به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این مسئله که نسل جدید فیلم‌سازان عطش فراوانی برای دیده‌شدن در جشنواره فیلم فجر دارند، برای اهالی سینما موضوع امیدوارکننده‌ای است و مطمئنم این دوره از جشنواره فیلم فجر، بچه‌های فیلم اولی با حمایت و دلگرمی فیلمسازان پیشکسوت، لحظات شیرینی را برای علاقه‌مندان سینما رقم خواهند زد.
وی در ادامه از حس و حال خودش در زمانی که به عنوان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، اینچنین گفت: همین که اثرتان را در کنار بزرگان سینما و پیشکسوتان تماشا کنید، حس و حال وصف ناپذیری برای فیلم اولی‌ها در پی خواهد داشت و حتی برخی مواقع فیلم اولی‌ها شاهد آن هستند که مخاطبان حرفه‌ای سینما و پیشکسوتان سینما با بزرگ‌منشی چشم‌های خود را بر اشتباهات نخستین اثرشان می‌بندند.
عباس‌میرزایی درباره تاثیر حمایت برخی نهادهای فرهنگی از فیلم اولی‌های مستعد در جشنواره فیلم فجر گفت: از آنجا که امروزه شرایط جذب سرمایه‌گذار برای تولید اثر سخت و پیچیده شده است، فیلم اولی‌ها هم برای تولید نخستین تجربه حرفه‌ای‌شان در سینمای ایران با این شرایط به مشکلات عدیده‌ای برخورد می‌کنند و اینجاست که نقش حمایت نهادها و ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور در حمایت از فیلم اولی های مستعد تاثیرگذار خواهد بود.
 وی گفت: در همین راستا شنیده‌ام امسال سازمان اوج نیز با حمایت دو فیلم اولی در جشنواره حضور خواهد یافت و باید گفت فارغ از نگاه‌های سلیقه‌ای، این چنین اقدام‌هایی از هر نهاد و سازمانی که صورت بگیرد، شایسته تقدیر است و امیدوارم هر روز که می‌گذرد به تعداد نهادهایی که حامی جوانان فیلم اولی می‌شود، اضافه شود.
عباس‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار اتفاق خوشایندی که با حضور حداکثری جوانان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر رقم خواهد خورد، مسئولین فرهنگی باید حواسشان به یک نکته مهم باشد و آن اینکه به فکر افزایش سالن‌هایی برای پخش آثار فیلم‌اولی باشند تا فیلمسازانی که با هزار زحمت اثرشان را به سرانجام می‌رسانند، مدت‌های بسیار چشم‌انتظار اکران آثارشان نباشند، زیرا این اتفاق انگیزه‌های پیشرفت فیلمساز را به شدت کاهش می‌دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷