کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیبرمن درخواست نتانیاهو برای پیوستن به ائتلاف وی را رد کرد

19 آذر 1398 ساعت 16:40

حزب وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی درخواست شامگاه دوشنبه حزب نخست‌وزیر این رژیم برای پیوستن به ائتلاف راست‌گرا را رد کرد.


به گزارش بلاغ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» بامداد سه‌شنبه درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و رهبر حزب لیکود برای تشکیل کابینه ائتلافی را رد کرد.
وبگاه «تایمز اسرائیل» صحبت‌های لیبرمن در دیدار خصوصی با شهرداران و سران شوراهای شهر از حزب لیکود مبنی بر نیاز تل‌آویو به کابینه حداکثری و فراگیر را به عنوان جواب رد وی به درخواست نتانیاهو توصیف کرد.
لیبرمن در این نشست گفت: «اسرائیل با چالش دوگانه مواجه است، امنیتی و اقتصادی، و نمی‌تواند در چارچوب محدود یک کابینه اقلیت فعالیت کند زیرا اسرائیل را در تنگنای بحرانی قرار می‌دهد».
بر این اساس، وی با تاکید بر لزوم تشکیل کابینه حداکثری و فراگیر، افزود: «می‌شود چالش‌های امنیتی و اقتصادی را برطرف کرد. [اما] وضعیت کنونی به تصمیم‌گیری حساس و اجماع عمومی در کنست نیاز دارد».
نتانیاهو شامگاه دوشنبه در آخرین تلاش خود برای تشکیل کابینه پیش از پایان ضرب الاجل باقی مانده، از لیبرمن درخواست کرده بود تا به ائتلاف وی برای تشکیل کابینه بپیوندد. (جزئیات بیشتر)
در صورتی که طی دو روز آینده کابینه تشکیل نشود رژیم صهیونیستی ناگزیر باید به سمت برگزاری سومین انتخابات حرکت کند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، بعید است که انتخابات جدید هم تغییری در وضعیت کنونی ایجاد کند.
از سوی دیگر اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که وی حتی در حزب خود، «لیکود» هم با مشکل مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌هایش ریاست وی را به چالش کشیده‌اند. نتانیاهو در حال حاضر با سه اتهام سنگین قضایی روبروست و در صورت از دست دادن قدرت ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408734

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408734/لیبرمن-درخواست-نتانیاهو-پیوستن-ائتلاف-وی-رد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com