معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک وظیفه نظارت بر روند تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و جلوگیری از رانت حاصل از آن را برعهده دارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با خبرنگارو در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از رانت حاصل از ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی دولت چه اقداماتی انجام می‌دهد، گفت: دستگاه‌ها با  تشدید نظارت بر فرآیندهای تخصیص ارز، ثبت سفارش، ورود و توزیع کالا، در مراحل اختصاص ارز موظف به نظارت هستند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور  افزود: وقتی نرخ متفاوتی برای ارز تصمیم گیری می‌شود چاره‌ای جز افزایش نظارت نیست. 
وی در پاسخ به این سوال  که آیا برنامه جامعی برای نظارت بر تخیص ارز 4200 تومانی و جلوگیری از رانت‌خواری در این زمینه وجود دارد، گفت: وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت،  بانک مرکزی و گمرک همین است.
به گزارش فارس ارز واردات کالاهای اساسی در بودجه سال 99 کشور ارز 4200 تومانی است در صورتی که بسیاری از فعالین و کارشناسان اقتصادی معتقدند به علت نبود نظارت کافی ،کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی با قیمت ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسد و با واردات کالا به این قیمت عده معدودی واردکننده منتفع می‌شوند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰