کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بنیاد برکت امسال 100 هزار شغل ایجاد می‌کند/حل معیشت مردم جهاد امروز ماست

19 آذر 1398 ساعت 8:10

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره) گفت: سال گذشته 81 هزار شغل یعنی نزدیک به 15 هزار طرح و امسال هم 30 هزار طرح کوچک و خانگی با 100 هزار شغل را ایجاد می‌کنیم که هیچ کدام از آنها ورشکسته نشده است.


به گزارش بلاغ نشست بانوان فعال اجتماعی مازندران  با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره)، استاندار مازندران، فرماندار مرکز استان و جمعی از بانوان استان برگزار شد که در این جلسه بانوان فعال اجتماعی مازندران به  بیان مشکلات و مسائل زنان شاغل و کارآفرین استان پرداختند.
همچنین در این جلسه نداشتن ضامن برای اشتغال و یا عدم حمایت از فعالیت‌های با اشتغال پویا به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات در این زمینه مطرح شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره) در این مراسم با بیان اینکه بخشی‌نگری یکی از موانع توسعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: بنیاد برکت به دنبال شناسایی مشکلات است که در بحث سیل کمک‌های مختلفی هم در بحث تامین کالای زندگی و هم ارائه تسهیلات شده است.
محمد مخبر با اشاره به اینکه به‌دنبال رفع تبعیض هستیم، اضافه کرد: خلا جدی در این زمینه داریم که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره) با اعلام اینکه امروز جهاد ما فعالیت برای حل معیشت مردم است، تصریح کرد: تا وقتی که نتوانستیم در بخش اقتصادی کشور را به نقطه بازدارنده برسانیم و مشکلات معیشت مردم را حل کنیم در زمینه حل سایر مسائل نمی‌توانیم گام برداریم.
این مسؤول اضافه کرد: واقعیتی وجود دارد که در بحث اقتصادی دچار ضعف است و آنچه منشا گرفتاری‌ها است بحث معیشت مردم است 
*لشکر جهادی باید برای اشتغال گام بردارد
این مسؤول با اشاره به وجود ضعف در بحث مسائل اقتصادی، اظهار کرد: در زمینه معیشت مردم دچار چالش هستیم که باید در زمینه بحث اشتغال تصمیم‌گیری شود و در این راستا بحث احداث کارخانه‌های بزرگ مطرح است.
مخبر با بیان اینکه تقریبا بیشتر درخواست‌ها در زمینه بحث اشتغال است، اضافه کرد: لشکر جهادی باید برای ایجاد اشتغال گام بردارد؛ وسعت استان گیلان، مازندران و قسمت سبز گلستان به میزان کشور هلند است، میانگین بارندگی در گیلان بالای یک‌هزار و 200، مازندران 900 و گلستان حدود 800 میلی‌متر است و میانگین هلند 650 میلی‌متر است در هلند از محل کشاورزی 95 میلیون دلار درآمد دارند که  6برابر درآمد نفتی کشور ماست یعنی استان‌های شمالی به راحتی می‌توانیم کل کشور را اداره کنیم.
*میدان مبارزه بانوان کمک برای رونق تولیدات است
وی با اعلام اینکه میدان مبارزه بانوان در بحث تولیدات است، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه فعالیت‌های خرد و کلان توسط بانوان مشکل بیکاری استان حل شود؛ به این معنا با ایجاد 30 هزار طرح اشتغال‌زا خانگی 100هزار طرح می‌شود که این مهم را می‌توان محقق کرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر ضرورت تشکیل کانون‌های اشتغال، خاطرنشان کرد: باید کانون‌ها را به مدت سه سال هر سال 3 هزار طرح برای طرح‌های اشتغال شکل گیرد و تسهیل‌گرها در این زمینه معرفی شوند؛ بزرگ‌ترین کاری که بنیاد انجام می‌دهد بحث ایجاد اشتغال است به‌طوری‌که سال گذشته 81 هزار شغل یعنی نزدیک به 15 هزار طرح و امسال هم 30 هزار طرح کوچک و خانگی با 100 هزار شغل را ایجاد خواهیم کرد که هیچ کدام از آنها ورشکسته نشده است.
مخبر خاطرنشان کرد: استان مازندران این استعداد را دارد که پایلوت یک طرح یا نهضت بزرگ شود باید به سراغ کاری رویم که زمینه آن آماده است .
*گوش شنوایی برای حل مشکلات و مسائل حوزه بانوان داریم 
مشاور بانوان بنیاد احسان نیز در این جلسه اظهار کرد: گوش شنوایی برای حل مشکلات و مسائل حوزه بانوان داریم و قرار نیست بر مشکلات افزوده شود بلکه تمام تلاش درجهت هم‌افزایی برای تشکیل بنیاد بانوی احسان توانمندسازی و بومی‌سازی بانوان جهادی در استان مازندران است.
اکبری با بیان اینکه بیشترین مشکل در بحث اشتغال بانوان بحث فروش است، افزود: در زمینه حل این مشکلات و مسائل باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
*فراهم شدن شرایط تحصیل برای کودکان کار مازندرانی
مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان بهزیستی به‌منظور توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال برای مددجویان و زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی را در حوزه اشتغال تا مبلغ 50 میلیون تومان پرداخت می‌کند.
جمال باقری افزود: این تسهیلات به‌صورت قر‌ض‌الحسنه با بازپرداخت پنج ساله است که محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی با اشاره به اقدامات خوب در بخش کودکان کار و خیابانی، اضافه کرد: با اقدامات خوب شرایط تحصیل آنها فراهم شده است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: اقدامات خوبی توسط بنیاد برکت برای مددجویان بهزیستی مازندران صورت گرفته که ازجمله آن تامین هفت قلم کالای اساسی 260 منزل و 110 ویلچر  بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408671

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408671/بنیاد-برکت-امسال-100-هزار-شغل-ایجاد-می-کند-حل-معیشت-مردم-جهاد-امروز-ماست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com