رئیس سابق فدراسیون ورزش همگانی گفت: می خواهند با ابلاغ قانون جدید فرد موردنظر را به عنوان رئیس فدراسیون همگانی منصوب کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ماجراهای انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی بدل به یک کلاف سردرگم و پیچیده شده و هر روز ابعاد جدیدی پیدا می کند. با پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون ورزش های همگانی و ثبت نام 28 نفر برای احراز پست ریاست فدراسیون، سوابق مدیریتی و مدارک 9 نفر از نامزدها به شرح زیر تائید و جهت گزینش نهایی توسط مراجع ذیصلاح ارسال شد:‌
فاطمه ابوالقاسمی،‌ ولی الله شجاع پوریان، رضا شجیع، افشین ملایی، محمدرضا اسد، فرهاد نیکوخصال، محمد بابایی، مهدی حیدری و عباسعلی اکبری.
نکته جالب عدم تایید مدارک علی مجدآرا رئیس سابق این فدراسیون است که نشان می دهد وزارت ورزش علاقه ای به حضور مجدد وی ندارد. آذین ساکی دبیر مجمع انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد در خصوص علی مجدآرا، رئیس سابق نیز می بایست مدارک مثبته اشتغال به کار ایشان احراز شود که تا کنون نیز نشده است.
در همین راستا علی مجدآرا رئیس سابق فدراسیون ورزش‌های همگانی، در اعتراض به رفتار وزارت ورزش و جوانان از حضور در انتخابات رسما انصراف داد.
مجدآرا با انتشار نامه ای سرگشاده و مشتمل بر کناره‌گیری رسمی خود از حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی را اعلام کرد. مجدآرا در این نامه‌ای به وزیر ورزش تاکید کرد تاکید کرد که مهندسی در انتخابات قطعی است و به دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کند.

 
مجدآرا در گفتگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: حقیقتا هیچ قصدی برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی نداشتم و از ابتدا گفته بودم که دراین انتخابات شرکت نمی کنم تا این فدراسیون بعد از مدتها سر و سامان پیدا کند اما اصرار به حضور بنده داشتند  واز همین رو ثبت نام کردم اما همان موقع اعلام کردم که در انتخابات شرکت نخواهم کرد.
رئیس سابق فدراسیون ورزش همگانی درباره نامه سرگشاده ای که خطاب به وزیر ورزش منتشر کرده، اظهار داشت: برای اینکه فدراسیون از این بلاتکلیفی خارج شود و دوستان بیش از این پروسه برگزاری انتخابات را طول ندهند و خیالشان راحت باشد، این نامه را نوشتم تا بلکه تکلیف فدراسیون و انتخابات را هر چه سریعتر روشن کنند.
مجدآرا در توضیح اینکه چرا در نامه خود صراحتا به مهندسی انتخابات اشاره کرده، توضیح داد: 6 رئیس هیات را قبل از پایان دوره قانونی مدیریتشان بدون هیچ دلیلی تغییر دادند. از سوی دیگر سرپرستی که برای فدراسیون انتخاب شده بود، بعد از 6 ماه حضور در این فدراسیون و برنامه ریزی، برای انتخابات ثبت نام کرده است. 2 نفر از کارمندان حاضر در وزارت ورزش برای حضور در انتخابات نامنویسی کرده اند. معنای این کارها به غیر از مهندسی چیست؟ آمدم و ثبت نام کردم و نامه نوشتم و به مهندسی انتخابات صراحتا اشاره کردم تا همه بدانند چه خبر است و چگونه انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی را مهندسی می کنند.
وی درباره اینکه آیا این نکات را به وزیر ورزش و جوانان انتقال داده، تاکید کرد: اعتراض کردیم اما پاسخی ندادند. چندین نامه به وزیر ورزش و جوانان نوشتم و حتی حضورا به دفتر وی رفتم و این نکات را گوشزد کردم. وزیر ورزش تمامی نامه ها را پاراف کرده است. من دنبال معامله کردن نبودم. آمدم تا همه بدانند این انتخابات در حال مهندسی است.
وی با اشاره به اساسنامه جدیدی که در هیات دولت تصویب شده، مدعی شد که وزارت ورزش به دنبال انتصاب در این فدراسیون است: اخیرا اساسنامه جدیدی برای فدراسیون های ورزشی در مجلس و هیات دولت تصویب شده که ذیل آن برای 4 فدراسیون ورزشی که در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت نمی کنند، انتصاب را جایگزین انتخابات کرده اند. آقایان تصمیم دارند که روسای فدراسیون های ورزش همگانی، روستایی – عشایری، ورزش زورخانه ای و پزشکی – ورزشی را انتصابی کنند و این اساسنامه به کمیته تطبیق رفته و در هیات دولت تصویب شده است. من معتقدم هدف آنها از تصمیماتی که در فدراسیون ورزش همگانی گرفته شده، تعلل در برگزاری انتخابات است تا با ابلاغ این قانون جدید فرد موردنظر را منصوب کنند و دیگر زحمت برگزاری انتخابات را به خود ندهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما