تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۹۶
معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما» از مواضع ترامپ درباره حادثه تروریستی تیراندازی شهروند سعودی به سربازان آمریکایی در فلوریدا انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه در دولت باراک اوباما در حساب توئیتری خود با طعنه به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشت: «در کمتر از 24 ساعت ترامپ از سعودی‌ها حمایت کرد، نه از سربازان ما، به یهودیان آمریکایی توهین کرد و ساده لوحانه گفت که کیم جونگ اون(رهبر کره شمالی) آنقدر چیز برای از دست دادن دارد که خطر نمی‌کند و دست به آزمایش جدید نمی‌زند.» 
در بخش اول، شرمن به حادثه تروریستی تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا اشاره دارد که در آن یک نظامی نیروی هوایی عربستان سعودی که در حال آموزش در پایگاهی در فلوریدا بود به سمت نظامیان آمریکایی تیراندازی کرده و سه را نفر را کشت و چند نفر دیگر را نیز مجروح کرده است. 
براساس گزارش پلیس فدرال آمریکا، عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. در این تیراندازی مرگبار بنا به گفته پلیس آمریکا هشت تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 رئیس‌جمهوری آمریکا بدون محکوم کردن عربستان سعودی در این موضوع تنها در  توییتی نوشت که «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی با وی تماس گرفته و ضمن تسلیت این حادثه، با بازماندگان قربانیان تیراندازی ابراز همدردی کرده است.
طعنه وندی شرمن به مساله کره شمالی نیز به این مساله اشاره دارد که علیرغم اظهارات ترامپ درباره توقف آزمایشهای موشکی کره شمالی از زمان دیدارهای وی با کیم جونگ اون، پیونگ یانگ بارها دست به آزمایش موشکهای کوتاه برد و میان برد زده است. 
در تازه ترین مورد، رسانه‌های کره شمالی روز یک شنبه از یک آزمایش بسیار مهم و موفقیت آمیز در سایت موشکی که پیش از این واشنگتن از تعطیلی آن خبر داده بود، خبر دادند.
کارشناسان موشکی می‌گویند که احتمالاَ کره شمالی موتور یک موشک را آزمایش کرده است و پرتاب موشک انجام نداده ست.
ترامپ همچنین روز یکشنبه در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی-آمریکایی» در فلوریدا خطاب به یهودیان آمریکایی حامی رژیم‌ صهیونیستی گفت، برای این‌که ثروتشان را از دست ندهند مجبورند به او رأی دهند.
بسیاری از تحلیلگران این اظهارات را نوعی توهین به جامعه یهودیان آمریکا خوانده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما