تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۳۰
وزیر فرهنگ انگلیس در واکنش به انتشار اسناد محرمانه معاملات تجاری این کشور با آمریکا گفت دخالت روسیه در این مسأله مشهود است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ دولت انگلیس مدعی شد لو رفتن اطلاعات محرمانه معاملات تجاری آمریکا و انگلیس تمام نشانه‌های مداخله روسیه در انتخابات هفته آینده انگلیس را در بر دارد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «نیکی مورگان» وزیر فرهنگ دولت انگلیس روز شنبه به «رادیو بی‌بی‌سی» گفت: «متوجه شدم که بر اساس آن‌چه بر روی وبسایت [افشاکننده] قرار گرفته است، کسانی که در این موضوع سررشته دارند می‌گویند به‌نظر می‌رسد تمام نشانه‌های نوعی از مداخله دیده می‌شود».
مورگان افزود: «اگر [این نظرات] درست باشند، موضوع بسیار جدی است. یکی از چیزهایی که به‌دنبالش هستیم و آن را پایش می‌کنیم، هرگونه مداخله در فرایند‌های انتخاباتی ما است که مسئله‌ای بسیار بسیار جدی است».
روز جمعه پایگاه اینترنتی «ردیت» مدعی شد اسناد منتشر شده درباره واگذاری غیرمستقیم خدمات ملی سلامت انگلیس به آمریکا طی مذاکرات تجاری دوجانبه، از سوی کمپین‌های تبلیغاتی روس انجام گرفته است.
حزب کارگر که رقیب حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) است، می‌گوید اسناد منتشر شده نشان می‌دهد محافظه‌کاران می‌خواهد خدمات ملی سلامت انگلیس را در معامله‌ای پسابرگزیت به آمریکا بفروشد.
«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر ۶ آذر گفته بود ۴۵۱ صفحه مدرکی که در اختیار دارد، از گفت‌وگوهای میان دولت‌های انگلیس و آمریکا پرده برمی‌دارد. او گفت: «شاید او (نخست‌وزیر) مایل باشد پاسخ دهد که چرا این مدارک تأیید می‌کنند که آمریکا دستور داده خدمات بهداشت انگلیس در مذاکرات تجاری روی میز باشد» (جزئیات بیشتر).
حزب محافظه‌کار انگلیس درحالی از نقش روسیه در افشای این اسناد محرمانه تجاری سخن می‌گوید که متهم به دریافت کمک‌های مالی از سوی افراد سرشناس روسی است.
طبق گزارش رسمی ماه گذشته کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس، حزب «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور از ۹ فرد روس کمک مالی دریافت کرده است. این گزارش نشان می‌دهد اهداکنندگان روس این کمک‌های مالی روابط نزدیکی با «کرملین» دارند (جزئیات بیشتر).
پیش‌تر «دومینیک گریو» رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس گفته‌ بود از دولت انگلیس انتظار دارد گزارش ۵۰ صفحه‌ای مربوط به این مداخله را تا پیش از انحلال پارلمان منتشر کند اما جانسون تا کنون مقابل انتشار آن را گرفته است (جزئیات بیشتر).
جانسون در واکنش به این موضوع گفته است: «هیچ شواهدی برای آن وجود ندارد و معتقدم باید مراقب باشیم به هر کسی که از کشور خاصی می‌آید به‌خاطر ملیتی که دارد تهمت نزنیم».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷