تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۲۶
ملی‌پوش وزن اول کشورمان با قبول شکست مقابل رقیب روس به مقام چهارمی رقابت‌های گرندپری مسکو ۲۰۱۹ بسنده کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ دیدارهای رده‌بندی و فینال رقابت‌های گرندپری مسکو به میزبانی «دینامو» مسکو در چهار وزن المپیکی مردان و زنان برگزار شد.
آرمین هادی‌پور در وزن منفی ۵۸ کیلوگرم پس از برتری مقابل مصطفی کاما از سنگال و روی براگانکا از پرتغال به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده و حضور در المپیک توکیو را قطعی کرد، ملی‌پوش وزن اول کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جون جانگ از کره جنوبی رفت و در دیداری سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ تن به شکست داد.
هادی‌پور در دیدار رده‌بندی به مصاف «گئورگی پوپوف» از روسیه رفت، رقیب روس سابقه نایب‌قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و قهرمانی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد، نبرد تکواندوکار گیلانی و هوگوپوش روس با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۱ به سود پوپوف خاتمه یافته و هادی‌پور به مقام چهارمی گرندپری روسیه بسنده کرد.
میرهاشم حسینی دیگر هوگوپوش کشورمان در گرندپری روسیه بود که موفق به کسب سهمیه المپیک شد، حسینی در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم با برتری مقابل سی محمد کتبی و جواد آچاپ از بلژیک به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد، ملی‌پوش کشورمان در این مرحله مقابل دای هون لی از کره جنوبی تن به شکست ۲۳ بر ۲۰ داده و به دیدار رده‌بندی راه یافت.
حسینی در دیدار رده‌بندی به‌سان هادی‌پور کاری از پیش نبرد و مقابل شوای ژائو از چین تن به شکست ۱۵ بر ۱۱ داد، ملی‌پوش وزن منفی ۶۸ کیلوگرم کشورمان با کسب امتیازات لازم موفق شد دومین سهمیه تکواندو کشورمان در مسابقات المپیک توکیو را کسب کند.
سروش احمدی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان با شکست در نخستین گام مقابل جاویر پرزپولو از اسپانیا، از گردونه رقابت‌ها حذف‌شده و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد.
سجاد مردانی آخرین نماینده کشورمان در این رقابت‌ها بود که برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ، تنها یک گام کم آورد، هوگوپوش وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل کارلوس سانسورس از مکزیک، رافائل آلبا از کوبا و رادیک ایسایف از جمهوری آذربایجان به دیدار فینال راه یافت.
مردانی در دیدار فینال مقابل کیو دون این از کره جنوبی تن به شکست داده و به نشان نقره گرندپری مسکو بسنده کرد، وی تنها در صورت کسب مقام قهرمانی می‌توانست از طریق کسب سهمیه رنکینگ به المپیک توکیو راه یابد، مردانی برای کسب سهمیه همچنان فرصت حضور در مسابقات گرنداسلم را در اختیار دارد.
به گزارش فارس، پنج نفر برتر رنکینگ المپیکی هر وزن برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت می‌شوند؛ آرمین هادی پور با احتساب امتیازات رقابت گرندپری مسکو و امتیازاتی که در گذشته کسب کرده با ۳۴۵ امتیاز در رده پنج قرار می‌گیرد.
در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ گرنداِسلم در میان نفرات برتر رنکینگ المپیکی قرار دارد، شش نفر اول جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب خواهند کرد که میرهاشم حسینی نیز با احتساب امتیاز فینال گرندپری و امتیازاتی که در گذشته کسب کرده با ۳۰۴ امتیاز در میان شش نفر رنکینگ قرار گرفت و بر این اساس جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد.
برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ - توکیو، ۱۲۸ سهمیه در ۴ وزن مردان و ۴ وزن زنان برای تکواندو در نظر گرفته‌شده است؛ ۱۲۰ سهمیه از طریق کسب امتیاز و شرکت در مسابقات (۵ سهمیه گرندپری، یک سهمیه گرنداسلم و ۷۲ نفر از طریق مسابقات قاره‌ای)، ۴ سهمیه (۲ مردان و ۲ زنان) برای کشور میزبان و ۴ سهمیه (۲ زنان و ۲ مردان) به‌صورت اهدایی برای کشورهای دارای شرایط که نتوانسته‌اند از طریق رقابت‌های کسب سهمیه، رنکینگ المپیکی و گرنداِسلم مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب نمایند، تعلق می‌گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴