نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: حلال‌خوری، با تقوا بودن، انقلابی ماندن و با ولایت ماندن از وظایف مهم ما در شرایط کنونی جامعه است که باید در دستور کار باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی جمعه شب، دومین سالگرد شهادت سردار علی ییلاقی  نخستین فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران در مصلای بهشهر اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا با هدف تقویت فضای انقلابی، لازم و ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به زندگی پر از افتخار سردار ییلاقی و دوری از دنیاخواهی وی افزود: سردار ییلاقی با توجه به جانبازی و وضع بدنی، همه شب نماز را در مسجد و اول وقت می‌خواند و درس بزرگی برای ماست.
محمدی‌لایینی گفت: حلال‌خوری، با تقوا بودن، انقلابی ماندن و با ولایت ماندن از وظایف مهم ما در شرایط کنونی جامعه است که باید در دستور کار باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: باید نام و یاد شهدا گرامی داشته شود و کوچه و خیابان ما به‌نام شهدا باشد که دشمنان این را بر نمی‌تابند و در برخی از شهرها کلمه شهید پاک شده است.
محمدی‌لایینی اضافه کرد: حساسیت انقلابی ما هنوز زنده و پررنگ است و برخی از این افراد که خواستند ابتدا نام شهید را بردارند و سپس به مقاصد بعدی برسند، در برابر اعتراض مردمی عقب‌نشینی کردند و از بصیرت مردم تودهنی خوردند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه باید با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه، نام شهدا را بر فرزندان و نوه هایمان بگذاریم، چیزی زیباتر از نام شهدا نیست، خاطر نشان کرد: باید وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم و مظلومیت و عشق شهدا را بازگو کنیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه کشورمان انقلابی بماند باید ایثار و حماسه شهدا مرور شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه خشمی که امروز نسبت به استکبار جهانی داریم، برگرفته از دسیسه‌های دوران مختلف است، اظهار کرد: دشمنان ما مزدور و سگ‌های تربیت شده استکبار هستند و  عامل اصلی همه این توطئه‌ها، صهیونیست و آمریکاست.
محمدی‌لایینی با بیان  اینکه خشم ما به آمریکا و عواملش، خشم مقدس است، ما بهترین انسان‌ها را تقدیم کردیم و حق داریم خشمناک باشیم و مرگ بر آمریکا بگوییم، افزود: نباید گرایش‌هایی در مملکت باشد، که ما را به آمریکا و غرب پیوند دهد و باید هوشیار باشیم.
امام جمعه ساری اضافه کرد: علاوه بر عوامل خارجی در دشمنی‌ها،عوامل نفوذی دشمن در داخل داریم که می‌خواند دوباره ما را به غرب و آمریکا برگردانند و باید با آنان خشم داشته باشیم.
محمدی‌لایینی با بیان اینکه باید دستاورد شهدا را حفظ کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین امانت ولایت فقیه و رهبری الهی است و باید مدیریت دوران غیبت کنیم.
وی یادآور شد: ما به برکت ولایت فقیه، جوانان پرشور را کشف کردیم و در توطئه‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون، دفاع مقدس و در برابر آشوب‌های آمریکا ساخته، پیروز شدیم.

 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: حفظ ولایت فقیه سخت است اما از ملت با بصیرتی مثل شما آسان است، رهبری با تصمیم حکیمانه و فدا کردن خود تلاش کردند تا انقلاب حفظ شود و اگر نبود فتنه فراگیر می‌شد.
وی ادامه داد: ملت هم با حکمت و بصیرت تصمیم رهبری را حمایت کردند و اقدامی حکیمانه انجام دادند و صف خود را از آشوبگران جدا کردند و فتنه خنثی شده است.

 
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه رهبری بر برجستگی‌های مردم مازندران تاکید کردند، گفت: جدیدترین برجستگی مردم ما در همین مسأله اغتشاشات اخیر بود که مردم مازندران با حمایت از رهبری با هوشمندی وارد شدند.
محمدی‌لایینی گفت: حکمت امام و رهبری در تصمیم حکیمانه و اقدام و حمایت حکیمانه شما مردم، توطئه دشمن را خنثی کرد.
وی اظهار کرد: کشوری حکیم داریم و این در حالیست که دنیا را جهالت اداره می‌کند و جاهلان کا‌خ نشین جهالت صادر می‌کنند و می‌خواهند در کشور ما نفوذ کنند؛ در حالی که این کشور ما جایی برای نفوذی‌های دشمنان نخواهد بود.

 
به گزارش فارس، سردار علی ییلاقی اشرفی روز 9 دی 1337 در شهرستان بهشهر دیده به جهان  گشود، دوران ابتدایی و متوسطه خود را در بهشهر گذراند و در رشته اتومکانیک هنرستان لاجوردی در خرداد ماه 1357 دیپلم خود را اخذ کرد.
اوایل دوران دانشگاهی او با انقلاب اسلامی مصادف شد؛ وی در شاهرود فعالیت سیاسی  و مذهبی داشت و در قبل از انقلاب در جریان راهپیمایی ها فردی اثرگذار و محوری بود.
 این شهید والامقام در سن 24 سالگی فرمانده لشکر 25 کربلا شد. سردار ییلاقی، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در  روزهای پایانی سال ۶۱ از ناحیه سر به شدت مجروح شد و ۲ سال در حالت بیهوشی و نیمه‌بیهوشی بود و پس از بهبود نسبی هم تا چند سال قدرت تکلم نداشت.
 سردار علی ییلاقی از فرماندهان بهشهری لشکر 25 کربلا در دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح روز چهارشنبه 15 آذرماه سال۱۳۹۶ به همرزمان شهیدش پیوست.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴