تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۴۹
بستن چندباره صفحه اینستاگرام خط حزب الله، حذف پست های متعدد از صفحه اصلی اینستاگرام رهبر انقلاب و حذف پست هایی از توئیتر عربی و انگلیسی و حتی صفحه اینستاگرام نوجوان، نمونه های تکرار شده توسط دیکتاتورهای دیجیتال قرن ۲۱ است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «مهدی فضائلی» در واکنش به حذف صفحه عربی رهبر انقلاب در فیس بوک، نوشت: 
"دیکتاتور" ظاهرا" از واژه دیکته گرفته شده و بمعنای فرد خودکامه یا حکومتی است که قوانین در آن توسط یک فرد تعریف و به دیگران تحمیل می‌گردد.
دیکتاتوری مانند استعمار، شکل های نوینی دارد و دیکتاتورهای قرن ۲۱ بر خلاف دیکتاتورهای قرون پیشین ظاهری بسیار موجه و مدرن دارند.
یکی از جدیدترین انواع نظام های دیکتاتوری، دیکتاتوری های دیجیتالی است. استبدادی که در شبکه های اجتماعی امروز جهان اعمال می شود شباهت های زیادی با نظام های مستبد قرن های قبل دارد.
این شبکه ها، قوانین را خودشان و البته کاملا" بر اساس قوانین آمریکا(به همین دلیل با دولت های اروپا نیز درگیرند)وضع می کنند و مفسرش نیز خودشانند و هرگونه که بخواهند هم اعمال می کنند.
در حکومت های دیجیتالی از قبیل توئیتر و اینستاگرام و فیس بوک به بهانه های گوناگونی از جمله مبارزه با تروریسم و خشونت با حساب ها و پست های مختلف برخورد حذفی می‌شود.
در حالی که در این شبکه ها سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان اجازه فعالیت ندارند شبکه های تروریستی مستظهر به نظام سلطه فعالیت دارند و یکی از مهمترین بستر های سازماندهی و هدایت عملیات گروه های تروریستی از جمله منافقین و داعش همین شبکه های اجتماعی هستند.(البته گاهی برای حفظ ظاهر و در موارد خیلی علنی برخوردهایی می شود)
هر از چندگاه هزاران صفحه ضد صهیونیستی در این شبکه ها بسته می شوند اما صهیونیست ها و دولت تروریستشان در این شبکه ها ازادانه جولان می دهند.
بگذریم از اطلاعات خصوصی انبوه موجود در این شبکه ها که دقیقا" معلوم نیست از آنها چگونه استفاده می شود!
از جمله برخوردهای مستبدانه این شبکه ها، باید به برخوردهای حذفی با پست ها و حساب های کاربری مربوط به رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کنم.
بستن چندباره صفحه اینستاگرام خط حزب الله، حذف پست های متعدد از صفحه اصلی اینستاگرام رهبر انقلاب و حذف پست هایی از  توئیتر عربی و انگلیسی و حتی صفحه اینستاگرام نوجوان نمونه های تکرار شده توسط دیکتاتورهای دیجیتال قرن ۲۱ است.
در جدیدترین اقدام این شبکه ها باید به اقدام فیس بوک اشاره کنم.
فیس بوک،صفحه عربی رهبر انقلاب با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده را که چندی پیش به بهانه نقض قوانین این شبکه با محدودیت مواجه کرده بود روز گذشته بطور کامل پاک کرد.
پنجه های فولادی دموکراسی غربی و بخصوص آمریکا با روکشی از مخمل در نوع دیجیتالش نیز قابل مشاهده است!





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما