تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۴
امام جمعه موقت شهر زیراب گفت: ما صدها هزار شهید دادیم که نماینده مجلس چاپلوس نداشته باشیم و نماینده‌ای که از امریکا بترسد به درد ما نمی‌خورد.
۰
plusresetminus
نماینده‌ای که از امریکا بترسد به درد ما نمی‌خورد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام غلامحسین ذاکری‌خطیر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر بیان مصداق برای تقوای الهی، از جمله مصادیق تقوا را زندگی سالم، احترام به یکدیگر، عدم تضییع حقوق یکدیگر و روابط اجتماعی درست برشمرد و به دو نوع جاذبه تکوینی و تشریعی اشاره و اظهار کرد: رعایت قوانین جاذبه تشریعی در روابط اجتماعی موجب جذب افراد و عدم رعایت آن موجب دفع افراد می‌شود.

وی با اشاره به آیات و روایات درباره اهمیت و ضرورت تفکر و تعقل، آن را به معنای مرتب ساختن امور معلوم به معنای رسیدن به مجهول دانست و بر لزوم تفکر در خلقت بویژه تفکر درباره خود تأکید و خاطرنشان کرد:تعقل به فرد فرصت خوب زندگی کردن را یاد می‌دهد و مصیبت را از زندگی‌اش دور می‌کند.

امام جمعه موقت شهر زیراب از دیگر مصادیق تقوا به کنترل زبان اشاره کرد و با بیان اینکه تهمت، گناه زبان است که مجازت حد دارد و توهین نیز مجازات تعزیر دارد، افزود: حقوق خصوصی مربوط به روابط میان افراد است و بهترین حقوق خصوصی در اسلام بیان شده و والدین حق ندارند به فرزند خود توهین کنند تا چه رسد به دیگران.

این مسئول یکی از مسائل داغ این روزها را انتخابات و ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برشمرد و بر اهمیت دقت در امر انتخاب اذعان کرد و گفت: طبق قانون اساسی ما با رای‌مان، سرنوشت خود، کشور و روابط بین‌الملل را به این افراد می‌دهیم و کسی که با یک وعده غذا رای‌اش تغییر کند، سرنوشت خود را با آن وعده غذا تعیین کرد و بعد اعتراض نکند چرا که خود شورا، مجلس و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده است.

ذاکری‌خطیر با بیان اینکه اسلام، قانون اساسی و رهبری باید فصل‌الخطاب نمایندگان مجلس باشد، از دیگر ویژگی‌های نماینده مجلس به قدرتمند، طراح، پیگیر، انقلابی، دلسوز، ولایی، ساده‌زیست، شجاع، ضداستکبار، مردمی، تحصیل‌کرده، متخصص و متعهد بودن اشاره کرد و گفت: ما صدها هزار شهید دادیم که نماینده مجلس چاپلوس نداشته باشیم و نماینده‌ای که از امریکا بترسد به درد ما نمی‌خورد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، مردم کشور را مردم خوب و در صحنه دانست و گفت: مثلث صهیونیسم (اسرائیل، امریکا و اروپا) دو سال برنامه‌ریزی و آموزش حرفه‌ای دادند و اذناب آنها (عربستان، کویت، امارات، بحرین، منافقان و سلطنت طلبان) پول تزریق کردند اما مردم و نیروهای امنیتی آنها را طی دو روز جمع کردند.

امام جمعه موقت شهر زیراب با بیان اینکه کار نماینده مجلس تعویض فرماندار، بخشدار و رئیس اداره نیست، گفت: آنها باید طرح دهند تا گرهی از مشکل کشور را حل کنند و راهکاری برای تولید و گرانی و بیکاری ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام این شورا را مانند مجلس شورای اسلامی نافذ دانست و در رابطه با جریان 2030 گفت: رهبری از سکوت این شورا در این جریان گله کرد و بعد خود آقا به میدان آمد و از خودشان مصرف کردند، همچنانکه در وقایع اخیر هم اینگونه بوده است.

ذاکری‌خطیر با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر نزدیک به 800 بانک را اغتشاشگران تخریب کردند، گفت: چطور ممکن است که نمایندگان مجلس از گرانی بنزین خبر نداشته باشند اما این افراد خبر داشته باشند و شبانه کارشان را آغاز کنند؟ و اینکه آنها چطور مطلع شدند هم بحث دیگری است.

وی با اشاره به شناسایی ده‌ها خانه تیمی و تشکر از نیروهای انتظامی و نظامی، اطلاعات سپاه و اطلاعات، بسیج و سپاه و مردم، گفت: این افراد مقرر بود تا این اغتشاشات را در زمان انتخابات و با افراد رد صلاحیت شده انجام دهند اما خدا به داد ملت رسید و کار با ناشیگری در این زمان شروع و جلوی صدمات بسیار شدید گرفته شد و رهبری به موقع به داد کشور رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴