یک قاعده معمول برای تمامی فیلم‌های اکران شده در سینما این است که هر چه از تاریخ اکران زمان می‌گذرد فروش فیلم کمتر می‌شود، اما فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» از جمله موارد نادر این قاعده کلی است به طوری که در هفته چهارم به اندازه سه هفته قبل فروش کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ پرده‌های نقره‌ای نصف جهان در آخرین نفس‌های پاییز 98 هم، گرم و پرشور به میهمانی چشمان مخاطبان سینما می‌روند و هنر هفتم را در معرض نمایش مردم هنردوست اصفهان قرار می‌دهند.
«منطقه پروازممنوع» باگذشت 4 هفته از آغاز اکران، همچنان در پله‌های بالای جدول نمایش هفتگی خودنمایی می‌کند و شاید پیام‌آور این حقیقت است که فیلم خانوادگی و دارای مضامین خوب و مناسب با سنین نوجوان، می‌تواند مخاطبان خود را به سینما بکشد و در این آشفته‌بازار «جلب مخاطب به هر قیمتی»، فروش قابل قبولی داشته باشد.
معمولاً روند فروش فیلم‌ها پس از اکران، با کاهش روبرو می‌شود اما «منطقه پروازممنوع» را می‌توان از استثنائات سینما به شمار آورد چراکه پس از 4 هفته، هنوز رتبه سوم جدول فروش را در اختیار دارد و نسبت به هفته قبل، درحالی‌که تعداد سالن‌های اختصاص‌یافته به این فیلم، کمتر از 30 درصد افزایش داشته، فروش آن، چیزی حدود 80 درصد افزایش پیداکرده است.

گیشه سینماهای اصفهان رنگارنگ از نام فیلم‌های مختلف است، اما نکته مهم، انتخاب خوراک روح و ذهن مناسب برای خانواده است که بتواند تفریح و تعالی را توامان داشته باشد و در این راستا، آگاهی از برنامه اکران سینماها می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.
حضور تعدادی اکران جدبد در این هفته، جدول اکران فیلم‌هاینصف جهان را اندک تغییری مواجه کرده است که از همین رو برنامه اکران سینماهای شهر اصفهان را در ادامه به تفکیک خواهید خواند.
سینما پردیس چهارباغ
در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «هزارتو»، «منطقه پروازممنوع»، «تورنادو»، «بنیامین»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم» و «مطرب»، «رد خون» و «معکوس» اکران می‌شوند، ساعت شروع هر یک از این فیلم‌ها از ساعت 10:15 خواهد بود و تا ساعت 22:59 ادامه خواهد داشت، این سینما با داشتن چند سالن این امکان را به مردم می‌دهد تا بر اساس سلیقه‌های مختلف خود بتوانند فیلم‌های مدنظر را در هر یک از این سالن‌ها به تماشا بنشینند.
سینما ساحل
همچنین پردیس سینما ساحل علاوه بر فیلم‌های «مطرب»، «هزارتو» و «منطقه پروازممنوع»، «سمفونی نهم»، «چشم و گوش بسته»، «بنیامین»، «معکوس»و«رد خون» و که با پردیس چهارباغ مشترک است، فیلم‌های«کلوپ همسران» و «لیلا ج» را از ساعت 10 الی 23 بر روی پرده‌های نقره‌ای خود به نمایش می‌گذارد

سینماهای فلسطین و سپاهان
4 فیلم با عنوان‌های «چشم و گوش بسته»، «مطرب»، «هزارتو» و «منطقه پروازممنوع» بر روی پرده سینما سپاهان به تصویر درمی‌آیند؛ این سینما از ساعت 10 الی 22:30 میزبان علاقه‌مندان به سینما است، همچنین در این هفته سینما فلسطین نیز فیلم‌های «چشم و گوش بسته»، «مطرب» و «منطقه پروازممنوع» را از ساعت 10:30 تا 22 اکران می‌کند؛ گفتنی است این فیلم‌ها هرکدام در سانس‌های مختلف بر روی پرده خواهند رفت.

پردیس سینمایی سیتی سنتر
پردیس سینمایی سیتی سنتر با نمایش آثار «رنگ آسمان آبی»، «مطرب»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم»، «ماجرای نیمروز 2»، «بنیامین»، «هزارتو»، «کلوپ همسران»، «آخرین داستان» و «لیلا ج» و از ساعت 11:10 تا 23:10 آماده ارائه خدمات به میهمانان هنر هفتم خواهد بو همچنین این پردیس سینمایی در حوزه هنر و تجربه اکران مستند زنانی با گوشواره‌های باروتی ساخته رضا فرهمند را خواهد داشت.

معرفی فیلم
«آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر، برداشت آزاد از داستان‌های ضحاک مار دوش، کاوه آهنگر و آفریدون (پسر آبتین) و به روایت دوران پادشاهی ضحاک است که شخصیت‌های حاضر در این انیمیشن، برگرفته از اساطیر باستانی شاهنامه فردوسی هستند.
اگرچه ساخت انیمیشن به‌خصوص پویانمایی‌های بلند باکیفیت بالا و متناسب با استانداردهای جهانی سابقه طولانی در کشور ما ندارد، اما طی چند سال اخیر تولید محصولاتی همچون انیمیشن «فیلشاه» و تا حدودی انیمیشن «بنیامین» نشان‌دهنده پیشرفت، قدرت و توانایی هنرمندان جوان ایرانی در این حوزه است به‌گونه‌ای که امروز می‌توانند آثار خود را علاوه بر نمایش در سایر کشورها به رقابت با نمونه‌های معتبر بپردازند.

انیمیشن آخرین داستان ازجمله آثاری است که توانسته با استفاده از داستان‌های اساطیری ایران‌زمین و پرداختن به حماسی برگرفته از شاهنامه فردوسی هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی به‌خوبی بدرخشد. چراکه این انیمیشن بلند علاوه بر آن‌که در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان توانسته پروانه زرین بهترین کارگردان بلند پویانمایی، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند و جایزه ویژه هیئت‌داوران بخش ملی و همچنین برنده اولین سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن سینمای ایران از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر باشد، با کسب جوایزی همچون جایزه کوکومیکس موسیقی از بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره، جایزه بهترین فیلم بلند از سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن آجایو پرو و جایزه بهترین انیمیشن بلند سینمایی از سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آمریکای جنوبی شیلی توانسته‌اند در سطح بین‌المللی هم به‌خوبی بدرخشد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴