کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت شورای فرهنگ عمومی در شهرستا‌ن‌ها/لزوم نقش عالمان دینی در رشد جامعه

15 آذر 1398 ساعت 10:10

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهرستان بهشهر در دیدار با بیت آیت الله کوهستانی بر نقش برجسته عالمان دینی در رشد جانعه تأکید کرد و در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی بهشهر این شورا را در رأس امور فرهنگی شهرستان‌ها عنوان کرد.


به گزارش بلاغ عباس زارع در دیدار از بیت مرحوم  آیت‌الله کوهستانی(ره) در روستای کوهستان بهشهر، با تبیین اهمیت علمای دینی و نقش برجستهٔ آنان در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام گفت: آیت الله کوهستانی(ره)  یکی از برجسته ترین علمای دینی در مازندران و کشور بودند که سیرهٔ عملی و علمی ایشان زبانزد خاص و عام است.

وی با اشاره به برگزاری کنگرهٔ عظیم گرامیداشت آیت‌الله کوهستانی(ره) تصریح کرد: کنگرهٔ ملی آیت‌الله کوهستانی(ره) با محتوایی فاخر بر مبنای دریافت مقالات علمی پیرامون شخصیت این عالم عارف، در هشت محور زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیرهٔ عملی ایشان، نقش ایشان در فرهنگ عمومی، توحید، خداباوری و ولایتمداری در سیرهٔ این عالم ربانی، آیت‌الله کوهستانی(ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه های رضا و تسلیم در سیرهٔ ایشان، سیرهٔ عملی آیت‌اللهکوهستانی(ره) و مدیریت حوزهٔ علمیه و آراء و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی ایشان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار با خانوادهٔ آیت‌الله کوهستانی(ره)، پرداختن به مفاخر دینی و تبیین سیرهٔ علمی و عملی علما را فتح بابی برای روشنایی بخشیدن به افکار جامعه دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شأن حقیقی مرحوم آیت‌الله  کوهستانی(ره) و ضرورت شناخت شخصیت علمی و معنوی ایشان در عصر حاضر را برای همهٔ اقشار جامعه آشکار کنیم.
دبیرخانهٔ کنگرهٔ بزرگداشت آیت‌الله کوهستانی(ره) با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه اندازی شده و پس از بررسی ها و دریافت مقالات علمی، آیین پایانی آن نیز مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
این مسؤول در ادامه، در جلسهٔ شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر با تبیین جایگاه مدیریتی و تصمیم سازی این شورا در هر شهرستان گفت: این شورا می‌تواند با سیاستگذاری‌های صحیح از بروز موازی‌کاری‌ها در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و از تمام پتانسیل‌های موجود در راستای ارتقاء کیفی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان بهره‌برداری کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مسائل مهمی هم‌چون ترویج نهضت کتاب‌خوانی، جذب جوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توجه جدی به کتابخانه‌های روستایی وتشویق خانواده‌ها به مطالعهٔ کتاب‌های خوب، توجه به فرهنگ بومی، تکریم و تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی، هنری و دینی و غیره را از بهترین گزینه‌های تصمیم سازی برای اثرگذاری این شورا برشمرد و افزود: ما تمام همت خود را صرف ارتقاء چنین فعالیت‌هایی در استان خواهیم کرد.
حجت الاسلام جباری امام جمعه شهرستان بهشهر نیز در این جلسه با بیان جایگاه والای علمای دینی در رشد و آگاهی بخشی مردم جامعه، گفت: جوانان امروز ما به تبیین نقش عالمان دینی نیاز دارند و کلام و سیرهٔ علمای دینی یکی از بهترین کلیدهای رفع مشکلات است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر در ادامه کمرنگ شدن استقبال مردم به مساجد را ناشی از قصور مسئولان دینی و دولتی دانست و گفت: ما همه کم کاری کرده‌ایم و باید این قصورات را جبران کرده و مردم را با مسائل معنوی آشتی دهیم و این امر مهم محقق نخواهد شد جز با توجه به اقتصاد و وضع معیشتی آنان.
حجت‌الاسلام جباری هدایت مردم به سمت مطالعه و کتابخوانی را یک واجب بزرگ عنوان کرد و از دولتمردان خواست تا باتوجه بیشتر به مردم، بهبود وضع اقتصادی جامعه، تعمیق روابط دوستانه با مردم، و ترویج و تبیین فضائل اخلاقی علمای ربانی همچون آیت‌الله کوهستانی هرگونه بهانه را از چنگ دشمنان این نظام خارج کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408384

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408384/اهمیت-شورای-فرهنگ-عمومی-شهرستا-ن-ها-لزوم-نقش-عالمان-دینی-رشد-جامعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com