تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۴۰۸۳۵۳
نتیجه نظرسنجی یک برنامه تلویزیونی نشان داد که تنها پنج درصد مردم موافق معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها هستند .
۰
plusresetminus
95 درصد مردم مخالف معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها هستند
به گزارش بلاغ، نتیجه نظرسنجی برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما درباره معافیت مالیاتی هنرمندان نشان می دهد که صرفا پنج درصد مردم موافق معافیت مالیاتی سلبریتی ها هستند و از سیاست دولت درباره تداوم این معافیت مالیاتی حمایت می‌کنند. همچنین 11 درصد مردم موافق مالیاتی هنرمندان با درآمد پایین هستند.

براساس این گزارش، سوال نظرسنجی این بود که «نظر شما درباره معافیت مالیاتی هنرمندان چیست؟» نتایج آرای مردم به شرح زیر است:
1️- تصمیم خوبی است ؛ دست دولت درد نکند: 5 درصد
2️- مگر خون هنرمندان رنگین تر است؟!: 13 درصد
3️- معافیت مالیاتی فقط برای هنرمندان با درآمد پایین باشد: 11 درصد
4️- همه باید مالیات بدهند؛حتی سلبریتی‌ها: 71 درصد

بی‌عدالتی در حق کارگر و کارمند
از سوی دیگر، معاون سازمان امور مالیاتی ضمن مخالفت با موضوع معافیت سلبریتی‌ها گفت: چرا «کارگر ضعیف» و یا «مغازه‌دار با داشتن یک مغازه بسیار کوچک» و یا «فعال اقتصادی با داشتن مشکلات زیاد»، باید مالیات پرداخت کند اما «یک شخص که در حوزه فرهنگ، کار اقتصادی می‌کند»، نباید مالیات بدهد؟

احمد زمانی در پایان با اشاره به اینکه منطقی نیست که به خاطر تولید یک فیلم یا ایفای یک نقش توسط یک هنرپیشه، معافیت صورت گیرد، افزود: «این موضوع تبعیضی آشکار بین بخش‌های مختلف درآمدی است.

گفتنی است حذف مالیات سلبریتی ها درحالی است که کارگران قبل از دریافت حقوق ناچیز خود باید 10درصد آن را صرف مالیات کنند، اما هنرمندان با درآمدهای نجومی از این قاعده مستثنا هستند.
عده ای از تحلیل‌گران اقتصادی هم معتقدند این موضوع بیشتر یک بده بستان انتخاباتی میان سلبریتی ها و دولت است. این درحالی است که سلبریتی ها خود در این زمان به سبب حمایت ازدولت روحانی در مظان انتقاد قرار دارند و به جای اینکه نامه های طلبکارانه منتشر کنند بایستی پاسخگوی حمایت و تشویق مردم در جهت رای دادن به دولت باشند.

مالیات 50 درصدی
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه هم در یادداشتی نوشت: پرداخت مالیات از سوی بازیگران و هنرمندان عرصه هنر در تمام نقاط دنیا یک امر کاملا مرسوم و پذیرفته شده است و در برخی موارد در بعضی از کشورها نرخ مالیات حتی به بیش از پنجاه درصد دستمزد دریافتی این افراد می رسد. بنابراین اینکه بگوییم در دیگر نقاط جهان این افراد از پرداخت مالیات مستثنی شده اند سخنی گزاف و به غایت بیهوده می باشد چرا که شواهد عکس این امر را ثابت می نماید و هر گونه مقایسه ای را سالبه به انتفاع موضوع می نماید.

اکبر طالب پور ادامه داد: معافیت مالیاتی و پرداخت یارانه به بازیگران در شرایط فعلی توجیه منطقی نداشته و آسیب های اجتماعی-اقتصادی متعددی در بر دارد؛ از جمله آسیب های اجتماعی می توان به مواردی از قبیل؛ احساس محرومیت نسبی، حس بی اعتمادی عمومی و سرسپردگی اشاره نمود و از جمله آسیب های اقتصادی می توان مواردی همچون تحمیل هزینه به بودجه دولتی، اسراف منابع دولتی و عدم ایجاد رقابت و بازاریابی خارجی را عنوان کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما