تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۴۰
دار الافتاء مصر ضمن درخواست از رسانه‌ها برای عدم استفاده از اصلاح «تروریسم اسلامی»، درباره سرانجام به کار بردن این اصطلاح هشدار داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ دار الافتاء مصر درباره سرانجام استفاده از اصلاح «تروریسم اسلامی» در رسانه‌ها و مطبوعات هشدار داد و گفت که به کار بردن آن، نوعی تبلیغ اسلام‌هراسی و حمایت از تروریسم است.
مرکز نظارت بر فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دار الافتاء مصر در این خصوص گزارشی را منتشر و در آن اعلام کرد که استفاده از این اصلاح باعث «تحریف حقایق اسلام و تغذیه تروریسم و افزایش تبلیغات اسلام‌هراسی می‌شود».
به گزارش مصری الیوم، در ادامه این گزارش آمده است: «این اصلاح ابتدا در 11 سپتامبر سال 2001 و سپس در انفجارهای 2005 لندن، 2004 مادرید و 2010 استکهلم به کار برده شده است».
این گزارش اشاره می‌کند که از اصلاح تروریسم اسلامی برای ترسیم یک نوع چهره منفی از اسلام استفاده شده است و طی این سال‌ها این اصطلاح را بیشتر اصحاب رسانه، دانشگاهیان و ادبا استفاده کرده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴