تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۲۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول جذب دانشجویان خارجی را در کشور دارد که این موضوع سبب ایجاد یک شبکه علمی و عاطفی بزرگ در سایر کشورها می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ منصور غلامی در همایش هفتادمین سالگرد دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است و موفقیت‌های بزرگی در حوزه علم و فناوری داشته، هم اکنون نیز رتبه دوم علمی کشور را دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول جذب دانشجویان خارجی را در کشور دارد که این موضوع سبب ایجاد یک شبکه علمی و عاطفی بزرگ در سایر کشورها می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز منشاء اثرات بزرگی برای این شهر بوده و هست، ادامه داد: ما هیچ جدایی در بین مراکز علمی خود نمی‌بینیم و این آرزو برای وصل دوباره دو دانشگاه علوم پزشکی و فردوسی با هدف اثرگذاری بیشتر بیان می‌شود.
غلامی با تاکید بر همکاری های علمی مشترک، افزود: اگر چه مدیریت دانشگاه‌ها جداست اما نزدیکی‌های علمی زیادی بین این دو دانشگاه است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: دانشگاه جندی شاپور به‌عنوان اولین دانشگاه جهان یک هزار و ۷۵۰ سال پیش در ایران شکل گرفت و به‌نام ایران ثبت شده است.
وی افزود: بعدها هم مراکز دیگری ایجاد شده است و شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش در ایران و خراسان بعد از اسلام سابقه آشنایی علما و دانشمندان با مراکز علمی دیرینه باشد.
غلامی با اشاره به اهمیت دانشگاه فردوسی در نخبه‌پروری، بیان کرد: این دانشگاه در این مدت ۷۰ سال، اساتید بزرگ و برجسته‌ای مانند آشتیانی، شریعتی و شفیعی کدکنی را در خود دیده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: اساتید آنچنان که خودشان الگوی دانشجویان هستند، باید به ساختن اساتید برجسته و فرهیخته اقدام کنند و دانشجویان را در این مسیر کمک کنند.
وی عنوان کرد: ما استعدادهای بزرگ و برجسته‌ای در بین دانشجویان داریم که همه آن‌ها ظرفیت یک دانشمند بزرگ و جهانی شدن را در خود دارند.
غلامی خراسان را خطه نام آوران دانست و گفت: بخش مهمی از تاریخ ایران در حوزه‌های علم و هنر و عرفان از این سرزمین نخبه‌پرور است، خراسانی‌ها در گذشته تاریخ‌ساز این کشور بوده‌اند و امروز هم بخش مهمی از ایران هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: وجود مرقد شریف امام هشتم(ع) زینت بخش این سرزمین است و دلدادگان زیادی را به این شهر می‌کشاند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما