کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقابله با آلزایمر از طریق مهار پالس‌های رگ‌های خونی

13 آذر 1398 ساعت 15:50

در شرایطی که هنوز ابهام‌های زیادی در مورد نحوه شکل‌گیری پلاک‌های بیماری آلزایمر در مغز انسان وجود دارد، محققان روش جدیدی را برای مقابله با شکل‌گیری این پلاک ها در مغز شناسایی کرده‌اند.


به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، دانشمندان عامل اصلی شکل‌گیری بیماری آلزایمر را نوعی پلاک سمی به نام آمیلوئید بتا می دانند. آنها می گویند یکی از بهترین راه‌ها برای پاکسازی پلاک‌های یادشده مهار نوسانات طبیعی در رگ های خونی است.
ضربان قلب، تنفس و سیستم عصبی انسان همگی می توانند موجب حرکت و لرزش رگ‌های خونی شوند،اما یک عامل کمتر شناخته شده لرزش و حرکت رگ‌های خونی به وازوموشن مشهور است که به معنای نوسان خود به خودی دیواره رگ‌های خونی است. عامل اصلی وقوع این مشکل هنوز ناشناخته است، اما این پدیده موجب انقباض و گشادی رگ‌های خونی می شود.

 
محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که این پدیده می تواند به شکل‌گیری موادی در رگ‌های خونی مغز منجر شود که در نهایت به پلاک‌هایی مبدل می شوند که بیماری آلزایمر را شکل می دهند. از همین رو آنها می‌گویند باید پدیده وازوموشن را مهار کرد و مانع از ارسال مکرر پالس در رگ‌های خونی شد.
آنها برای موفقیت در این زمینه نوعی کربوهیدارت به نام دکستران را به درون مغز موش‌ها تزریق کرده‌اند که تا حدی مانع از شکل‌گیری پدیده وازوموشن شده است. محققان امیدوارند با شبیه سازی این روش درمانی در مغز انسان شکل‌گیری و پیشرفت بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408271

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408271/مقابله-آلزایمر-طریق-مهار-پالس-های-رگ-های-خونی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com