وزیر صنعت، معدن و تجارت:

محتکران لاستیک منتظر برخورد باشند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۴۰۸۰۷۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه عدم عرضه لاستیک در بازار مصداق احتکار است، گفت: خودداری از عرضه کالا به بازار پس از افزایش قیمت بنزین مصداق تخلف است و با آنها برخورد می‌شود.
۰
plusresetminus
محتکران لاستیک منتظر برخورد باشند
به گزارش بلاغ، رضا رحمانی در واکنش به کمبود لاستیک در بازار به دلیل تصمیم کارخانه‌های تولیدی برای توزیع نکردن محصولات، گفت: این موضوع مربوط به بنزین است. براساس گزارش‌های رسیده بسیاری از بنکداران از عرضه کالا خودداری می‌کنند، زیرا می‌خواهند از نرخ دلار پس از افزایش قیمت بنزین آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با بیان اینکه عرضه نکردن کالا مانند احتکار است، افزود: خودداری از عرضه کالا به بازار پس از افزایش قیمت بنزین مصداق تخلف است و با آنها برخورد می‌شود. پس از افزایش قیمت بنزین عده‌ای می‌خواهند از فرصت سوءاستفاده کنند که با آنها برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است، وزیر صنعت چند روز پیش هم درباره افزایش قیمت‌های ناشی از اصلاح نرخ بنزین گفته هیچ کالایی حق افزایش قیمت ندارد، اما خود وزیر چند روز بعد از افزایش 200 درصدی پرونده‌های گرانفروشی خبر داد و عملا گفته خود را زیر سؤال برد!

در حقیقت این مسئله وجود دارد که وقتی سخن قبلی وزیر کاملا رد شده و وعده‌های وی درخصوص عدم افزایش قیمت‌ها ناکام مانده، چگونه می‌شود نسبت به این حرف که «با احتکار کنندگان برخورد می‌شود» خوش گمان بود و نسبت به اقدام عملی مسئولان امید داشت؟.

گفتنی است، چندی پیش دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک ایران با اشاره به نیاز کشور به واردات لاستیک، گفته بود: در سال  حدود ۴۰۰ هزار تن تایر نیاز داریم که حدود ۲۵۰ هزار تن آن از طریق داخل و ۱۵۰ هزار تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

با این حال، ستوده، تولید‌کننده لاستیک، حدود سه ماه پیش با تأکید براینکه چرا آقایان واردات را به تولید ترجیح می‌دهند، اعلام کرد: تولیدکننده داخلی می‌تواند 70 درصد نیاز تایر کشور را برطرف کند و فقط ما 30 درصد وابسته به واردات هستیم اما امروز با عدم حمایت‌ها ظرفیت تولیدکننده داخلی کاهش یافته و حجم واردات به مرور در حال افزایش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما