کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون علمی رئیس جمهور اعلام کرد

فروش 90 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان/ اقتصاد مازندران باید درون‌زا باشد

2 آذر 1398 ساعت 14:01

معاون علمی رئیس جمهور گفت: 4 هزار و 790 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند و حدود 90 هزار میلیارد تومان فروش آن‌ها بوده است.


به گزارش بلاغ، سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران 
نیروی جوان را پایه اقتصاد کشور و استان مازندران خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی جوان و علمی اساس  اقتصاد دانش‌پایه است که معمولا دیده نمی‌شود به‌ویژه در اقتصادهایی که پایه زیرزمینی و انرژی دارند این نیروی انسانی دیده نمی‌شود و آموزش چندان معنا ندارد.

وی افزود: تفاوت آدمی که می‌تواند به تنهایی با علم خود تحول ایجاد کند با فردی که به واسطه پول جیب خودش و پدرش باید مشخص شود چراکه رشد و ارزش افزوده اقتصاد علمی بسیار بالاتر است. 

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری روی کسانی که دانش دارند و ارزش افزوده می‌توانند ایجاد کنند صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 790 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند و چیزی در حدود 90 هزار میلیارد تومان فروش آن‌ها بوده در علومی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هوافضا و شرکت‌های دیگری که می‌تواند تحول ایجاد کنند به فعالیت می‌پردازند. 

این مسئول مازندران را دارای ظرفیت خوب انسانی توصیف و اضافه کرد: اما مشکل این است که بسیاری از نیروی انسانی مازندران از این استان خارج شده و در خارج از استان به سرمایه‌گذاری و کار علمی می‌پردازند درحالی که مسئولان استان باید نسبت به خروج این این نیروها حساس شوند و محیطی ایجاد کنند تا این نیروها بمانند بمانند. 

ستارس با بیان اینکه اقتصاد مازندران باید درون‌زا باشد، تاکید کرد: توسعه اقتصاد درون‌زا بوده و نمی شود که از بیرون استان کسی بیاید و برای یک استان توسعه ایجا کند همچنین برای کشور نیز ممکن نیست که سرمایه از بیرون کشور بیاید و در داخل کشور سبب توسعه اقتصادی شود.

ستاری تصریح کرد: با بهره‌گیری از نیروهای تحصیل کرده استان باید این اتفاق بیفتد و تفاوت جوان با این قابلیت به سایر افراد جامعه باید بیش از پیش مشخص شود. 

وی دانشگاه را محور توسعه دانش‌بنیان و درون‌زا توصیف کرد و افزود: دانشگاه محور این توسعه است اما نه با این شرایط و زیرساختی که دارند. 

معاون علمی رئیس جمهور اذعان کرد: باید تعداد دانشجو و تعداد هیئت علمی استان و کشور در زندگی روزمره مردم فرق ایجاد کرده و اثرگذار باشد همچنین آموزش‌های ما باید بتواند جامعه را متحول کرده و مشکل مردم را حل کند.

این مسئول اضافه کرد: ما درس خواندیم و از پول مالیات برای ما خرج شده که مشکل مردم را رفع کنيم، درس نخواندیم که باری بر سر مردم شویم. 

ستاری گفت: این تحول و توسعه نیاز به یک زیست بومی دارد که به جد به دنبال آن هستیم البته اتفاقات خوبی در استان مازندران با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بومی دارد می‌افتد. 

وی تأکید کرد: مازندران استان پهناوری است که غرب تا شرق آن اکوسیستم گسترده‌ای داشته و ظرفیت‌های بالایی که دارد باید بیش از پیش مورد استفاده واقع شود.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: نزدیکی به تهران نیز مزایا و معایبی دارد که می‌تواند بسیاری از اقلام را با پیگیری مستمر از تهران به این استان بیاورد. 

این مسئول بیان کرد: هم اکنون در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی برخی از کارها در این استان برای اولین بار در کشور انجام شده که بی‌نظیر است.

ستاری ظرفیت مازندران را بیش از این توصیف کرد و گفت: ظرفیت استان مازندران ده‌ها برابر این است که امیدواریم با همکاری مسئولان، محیط مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده و پایه اقتصادی استان را به سمت نیروی انسانی ببریم چراکه آدم ها موجب تحول، رشد و توسعه می‌شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 407359

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407359/فروش-90-هزار-میلیارد-تومانی-شرکت-های-دانش-بنیان-اقتصاد-مازندران-باید-درون-زا-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com